Burmistrz Miasta i Gminy Margonin ogłosił nabór na stanowisko dyrektora Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Margoninie.
Konkurs ma na celu wyłonienie osoby zdolnej do efektywnego zarządzania biblioteką oraz rozwoju oferty kulturalnej dla mieszkańców.
Wymagania stawiane kandydatom
Osoba aplikująca na stanowisko dyrektora musi spełniać szereg wymogów formalnych. Do najważniejszych należą:
➢ Obywatelstwo polskie,
➢ Wykształcenie wyższe,
➢ Minimum 4-letni staż pracy, w tym, co najmniej 2-letnie doświadczenie w instytucjach kultury lub administracji publicznej związanej z kulturą,
➢ Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
➢ Brak karalności za przestępstwa umyślne oraz brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
Dodatkowe atuty
Mile widziane będą:
➢ Wykształcenie z zakresu zarządzania instytucjami kultury, bibliotekoznawstwa lub kulturoznawstwa,
➢ Doświadczenie w pracy bibliotekarskiej i w zarządzaniu zespołem,
➢ Znajomość przepisów prawnych dotyczących działalności bibliotek i instytucji kultury,
➢ Umiejętność pozyskiwania środków pozabudżetowych, w tym funduszy unijnych,
➢ Kreatywność, inicjatywa oraz wysoka kultura osobista.
Zakres obowiązków
Nowy dyrektor będzie odpowiedzialny m.in. za:
➢ Organizację i zarządzanie działalnością biblioteki oraz jej filii,
➢ Nadzór nad zespołem pracowników,
➢ Realizację strategii rozwoju instytucji i wdrażanie nowych inicjatyw kulturalnych,
➢ Współpracę z lokalnymi instytucjami, organizacjami pozarządowymi i samorządem,
➢ Prowadzenie gospodarki finansowej placówki oraz nadzór nad jej majątkiem.
Warunki zatrudnienia
Nowy dyrektor zostanie powołany na czas określony na podstawie przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Stanowisko przewiduje pełny etat i pracę administracyjno-biurową w budynku dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Przebieg konkursu
Konkurs składa się z dwóch etapów:
1. Weryfikacja formalna złożonych aplikacji.
2. Rozmowy kwalifikacyjne, w trakcie których kandydaci przedstawią swoją koncepcję rozwoju biblioteki.
Termin i sposób składania aplikacji
Dokumenty aplikacyjne należy składać do 20 lutego 2025 r. do godziny 15:30 w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Margonin lub przesłać pocztą na adres urzędu. Na kopercie należy umieścić dopisek: “Konkurs na stanowisko dyrektora Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Margoninie”. Decydująca jest data wpływu dokumentów do urzędu.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy Margonin, dzwoniąc pod numer 67 284 60 59.