W związku z licznymi pytaniami, dotyczącymi opłaty 8 złotych za wystawienie biletu , informujemy, że opłata nie zostanie zniesiona.
- Podobna regulacja obowiązuje u wszystkich przewoźników kolejowych. Informacja o nowym cenniku oraz opłatach dodatkowych została podana do publicznej wiadomości już 24 grudnia ubiegłego roku, na naszej stronie internetowej. Z obowiązującymi cenami oraz opłatami można zapoznać się pobierając Taryfę przewozową Kolei Wielkopolskich (tutaj) - informuje Krzysztof Ryfa, Dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego Koleje Wielkopolskie.
Zgodnie z Regulaminem obsługi podróżnych, odprawy przewozu osób, rzeczy i zwierząt (KW-ROP) par 15 pkt 2 "podróżny jest zobowiązany posiadać ważne dokumenty przewozu i wręczać je kierownikowi lub konduktorowi pociągu lub osobie upoważnionej do kontroli dokumentów przewozu na każde żądanie".
- Głównym kanałem dystrybucji biletów kolejowych są kasy biletowe, przy czym na stacji Poznań Główny znajdują się one w dwóch miejscach - na Dworcu Letnim oraz w nowym budynku dworca, co stanowi dodatkowe udogodnienie. Swoją kasę posiadamy też w Wągrowcu i Skokach - dodaj dyrektor.
Opłaty dodatkowej za wydanie biletu w pociągu nie pobiera się od osób zgłaszających się do obsługi pociągu, które:
1) rozpoczynają przejazd od stacji w czasie, gdy kasa biletowa jest nieczynna, nie ma kasy biletowej lub nie sprzedaje się w kasie biletów danego rodzaju (nawet w przypadku czynnego automatu biletowego),
2) posiadają ważny bilet i zgłoszą zamiar zmiany umowy przewozu, w zakresie:
- zmiany terminu,
- stacji przeznaczenia – najpóźniej na ostatniej stacji zatrzymania pociągu poprzedzającej stację przeznaczenia wskazaną na bilecie,
- drogi przewozu – najpóźniej na stacji, od której ma nastąpić zmiana,
3) posiadają:
- wydane przez kasę biletową poświadczenie o zgłoszeniu braku ważnego biletu,
- bilet z adnotacją „Dalej w poc. KW”,
- bilet z nadrukiem albo potwierdzoną adnotacją „Zmiana przewoźnika”, wystawiony w pociągu (bez opłaty za jego wydanie) w sytuacji, gdy rozkładowy czas na przesiadkę nie przekracza 30 minut,
- bilet z niższym wymiarem ulgi niż ulga mu przysługująca,
4) zgłoszą się o wydanie biletu z ulgą 100%,
Osoby niepełnosprawne i osoby o ograniczonej sprawności ruchowej są zwolnione z obowiązku zgłoszenia braku ważnego biletu na przejazd. Odprawy tych osób dokonuje się w trakcie kontroli.
Koleje Wielkopolskie systematycznie zwiększają liczbę i rodzaje kanałów dystrybucji biletów. Wszystko po to, aby pasażerowie mogli bez problemu kupić bilet na przejazd poza pociągiem, bez opłaty dodatkowej.
- Uruchomiliśmy system sprzedaży biletów przez komórkę za pomocą aplikacji SkyCash, a w najbliższym czasie planujemy również uruchomienie sprzedaży poprzez stacjonarne automaty biletowe na wybranych stacjach - podsumowuje Krzysztof Ryfa, Dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego Koleje Wielkopolskie.