Zarząd Powiatu Wągrowieckiego ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu.
Konkurs prowadzony jest na podstawie rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą (Dz. U. z 2012 r., poz. 182) i na podstawie Regulamin przeprowadzenia konkursu.
1. Na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2015 r., poz. 618 ze zm.) kierownikiem podmiotu leczniczego niebędącego przedsiębiorcą może być osoba, która:
1) ma wykształcenie wyższe;
2) posiada wiedzę i doświadczenie dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora;
3) posiada co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i co najmniej 3-letni staż pracy;
4) nie została prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione umyślnie.
2. Zainteresowanych prosimy o składanie pisemnych ofert zawierających:
1) podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem,
2) życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
3) dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania stanowiska objętego konkursem,
4) świadectwa pracy potwierdzające spełnienie wymogów określonych w pkt 1 ppkt 3) lub zaświadczenie aktualnego pracodawcy o spełnieniu tych wymagań,
5) inne dokumenty potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata,
6) pisemną koncepcję programową, organizacyjną i ekonomiczną funkcjonowania Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu,
7) zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed dniem zgłoszenia się do konkursu,
8) oświadczenie kandydata stwierdzające, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych, nie został względem niego wydany zakaz pracy na stanowisku objętym konkursem oraz zakaz pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.).
Wymagane dokumenty aplikacyjne, w zamkniętej kopercie opisanej imieniem, nazwiskiem, adresem i numerem telefonu kontaktowego, z dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu”, należy składać w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Wągrowcu ul. Kościuszki 15 lub za pośrednictwem poczty na adres: Starostwo Powiatowe w Wągrowcu, 62-100 Wągrowiec, ul. Kościuszki 15, w terminie do dnia 14 października 2016 r. do godz. 15ºº (decyduje data wpływu dokumentów do Starostwa). Oferty, które wpłyną po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Każdemu kandydatowi zgłaszającemu się do konkursu udostępnia się do wglądu jednakowe dla wszystkich kandydatów materiały informacyjne o stanie prawnym, organizacyjnym i ekonomicznym ZOZ w Wągrowcu (w tym: statut, regulamin organizacyjny, opinię i raport z badania sprawozdania finansowego za okres 01.01.- 31.12.2015 roku).
Materiały zostaną udostępnione po wcześniejszym uzgodnieniu w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wągrowcu w Wydziale Spraw Obywatelskich i Zdrowia w pok. nr 15 w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 14.30. Telefon kontaktowy: (67) 26 80 556 lub 558.
Ponadto materiały dostępne będą na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Wągrowcu www.wagrowiec.pl w zakładce pod nazwą „Konkurs na dyrektora ZOZ w Wągrowcu”.
Dokumenty, o których mowa w pkt 2 ppkt 3, 4 i 5 przedłożone w kserokopiach muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez kandydata. Na prośbę podmiotu tworzącego lub Komisji Konkursowej kandydat jest zobowiązany przedstawić oryginały dokumentów.
Postępowanie konkursowe przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Radę Powiatu Wągrowieckiego.
O terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie telefonicznie lub pisemnie (lub e- mailowo).
Konkurs zostanie rozstrzygnięty w terminie do 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert. Z wybranym kandydatem zostanie nawiązany stosunek pracy na podstawie powołania.
Informacja o wynikach konkursu podana zostanie do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Wągrowieckiego, na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wągrowcu i w Zespole Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu ul. Kościuszki 74.
Regulamin przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu ul. Kościuszki 74, 62-100 Wągrowiec.
§ 1. 1. Postępowanie konkursowe na stanowisko dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu przeprowadza Komisja Konkursowa powołana Uchwałą Nr XXI/144/2016 Rady Powiatu Wągrowieckiego z dnia 27 lipca 2016 roku w następującym składzie:
1) Tomasz Kranc — Przewodniczący Komisji
2) Michał Piechocki — przedstawiciel Rady Powiatu Wągrowieckiego
3) Jerzy Springer — przedstawiciel Rady Powiatu Wągrowieckiego
4) Małgorzata Osuch — przedstawiciel Rady Powiatu Wągrowieckiego
5) Anna Przybylska — przedstawiciel Rady Powiatu Wągrowieckiego
6) Sławomir Kwitowski — przedstawiciel Rady Powiatu Wągrowieckiego, lekarz
7) Urszula Wierzbicka — przedstawiciel Rady Społecznej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Wągrowcu
2. Komisja Konkursowa prowadzi prace, jeżeli w jej posiedzeniach bierze udział co najmniej połowa liczby osób powołanych w skład Komisji, w tym jej Przewodniczący.
3. Komisja Konkursowa podejmuje rozstrzygnięcia w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, z wyłączeniem rozstrzygnięcia dotyczącego wybrania przez Komisję Konkursową kandydata, które dokonywane jest w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów (liczba głosów oddana na kandydata jest większa od sumy pozostałych głosów ważnych).
§ 2. 1. Komisja Konkursowa na posiedzeniu otwiera koperty z dokumentami kandydatów i zapoznaje się z tymi dokumentami.
2. Po zapoznaniu się z dokumentami kandydatów, członkowie Komisji Konkursowej składają pisemne oświadczenie, że nie zachodzą okoliczności, o których mowa w § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 lutego 2012 r. w sprawie sposobu przeprowadzania konkursu na niektóre stanowiska kierownicze w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą (Dz. U. z 2012 r., poz. 182).
3. Po stwierdzeniu kompletności dokumentów (w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów) Komisja Konkursowa uznaje, czy uczestnicy spełniają warunki konkursu, co jest podstawą dopuszczenia ich do dalszego etapu postępowania konkursowego.
4. Po zapoznaniu się z dokumentami wszystkich kandydatów Komisja stwierdza, czy w postępowaniu konkursowym uczestniczy wymagana liczba kandydatów, tj. co najmniej dwóch.
5. Uczestnicy niespełniający wymogów formalnych określonych w ogłoszeniu, są informowani pisemnie przez Przewodniczącego Komisji o niedopuszczeniu ich do dalszego etapu konkursu.
§ 3. 1. Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do dalszego etapu konkursu, powiadamiani są indywidualnie drogą telefoniczną lub pisemną (lub e-mailową) o miejscu i terminie posiedzenia Komisji, na które muszą się stawić osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość.
2. Komisja Konkursowa przeprowadza indywidualne rozmowy z kandydatami, polegające w pierwszej kolejności na zadawaniu każdemu z kandydatów jednakowych pytań, niezbędnych do ustalenia przydatności na stanowisko objęte konkursem, a następnie pytań dodatkowych zadawanych przez członków Komisji Konkursowej.
3. Przewodniczący Komisji może uchylić pytanie.
4. Po rozmowie z kandydatami Komisja Konkursowa może odbyć dyskusję we własnym gronie.
5. W posiedzeniach Komisji Konkursowej poza protokolantem wyznaczonym przez Przewodniczącego nie mogą uczestniczyć osoby trzecie.
§ 4. 1. Komisja Konkursowa wybiera kandydata na stanowisko dyrektora w drodze tajnego głosowania, bezwzględną większością głosów.
2. Każdej osobie wchodzącej w skład Komisji Konkursowej przysługuje jeden głos.
3. Głosowanie dokonywane jest na jednakowych kartach do głosowania, ostemplowanych pieczęcią podmiotu leczniczego, zawierających nazwiska kandydatów w kolejności alfabetycznej.
4. Głosowanie dokonywane jest poprzez pozostawienie nazwiska wybranego kandydata i skreślenie nazwisk pozostałych kandydatów.
5. Głos jest nieważny w razie:
1) pozostawienia nieskreślonego nazwiska więcej niż jednego kandydata,
2) braku skreśleń.
6. Głosów nieważnych nie bierze się pod uwagę.
7. Karta, na której wszystkie nazwiska zostały skreślone, jest ważna i traktowana jest jako odrzucenie wszystkich kandydatów przystępujących do konkursu.
8. Jeżeli w głosowaniu, o którym mowa w ust. 1 kandydat nie został wybrany, Przewodniczący Komisji Konkursowej zarządza drugie głosowanie.
9. Jeżeli również w drugim głosowaniu kandydat nie został wybrany, Przewodniczący Komisji Konkursowej zarządza trzecie głosowanie.
10. Przeprowadzenie drugiego i trzeciego głosowania odbywa się w sposób określony w ust. 1-7 i może być poprzedzone ponowną dyskusją członków Komisji Konkursowej i rozmową z kandydatami, którzy uzyskali najwyższą liczbę głosów.
§ 5. W przypadku odrzucenia przez Komisję Konkursową wszystkich kandydatur zgłoszonych do konkursu lub w przypadku niewyłonienia kandydata Komisja uznaje, że postępowanie konkursowe nie doprowadziło do wybrania kandydata.
§ 6. 1. Z przeprowadzonego postępowania konkursowego Komisja sporządza protokół, który podpisuje Przewodniczący Komisji oraz pozostali członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.
2. Protokół udostępnia się do wglądu kandydatom biorącym udział w konkursie, na ich żądanie.
§ 7. Osoby, których kandydatury były rozpatrywane, Przewodniczący Komisji powiadamia pisemnie o wynikach konkursu w terminie 14 dni od dnia ostatniego posiedzenia Komisji Konkursowej.
§ 8. Komisja Konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem nawiązania stosunku pracy z wyłonionym kandydatem na podstawie powołania.