Zabrakło pieniędzy na zakup nowych autobusów, jednak Zakład Komunikacji Miejskiej w Wągrowcu szybko znalazł brakujące środki.
5 maja 2017 r. Zakład Komunikacji Miejskiej w Wągrowcu podwyższył budżet w przetargu na zakup 4 sztuk niskopodłogowych autobusów i wybrał trzy najkorzystniejsze oferty. Warto dodać, że były to jedyne oferty, bez możliwości wyboru.
ZKM w Wągrowcu zamówił autobusy w ramach trzech zadań:
Zadanie nr 1 - dwa autobusy Solaris Nowe Urbino 12 Hybrid za sumę 3 382 500 PLN brutto / 2 750 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 375 000 PLN netto. Wcześniejsza kwota przeznaczona przez zamawiającego wyniosła 3 321 000 PLN brutto / 2 700 000 PLN netto.
W zadaniu nr 2 - jeden prototypowy egzemplarz elektrycznego minibusu z zabudową Automet na podwoziu Mercedes-Benz Sprinter za sumę 985 845 PLN brutto / 801 500 PLN netto. Wcześniejsza kwota przeznaczona przez zamawiającego wyniosła 922 500 PLN brutto / 750 000 PLN netto.
Zadanie nr 3 - Solaris Nowe Urbino 12 za sumę 1 104 540 PLN brutto / 898 000 PLN netto. Wcześniejsza kwota przeznaczona przez zamawiającego wyniosła 1 045 500 PLN brutto / 850 000 PLN netto.
Ciekawie zapowiada się autobus zamówiony w ramach zadania nr 2. Automet na podwoziu Mercedes-Benz Sprinter to pierwszy autobusu o napędzie elektrycznym klasy MINI, który zostanie wyprodukowany w Polsce. Do tej pory podobny projekt przygotowało w Europie tylko Iveco na bazie modelu Daily (premiera na targach w Kortrijk i na IAA 2016), jednak jak na razie nawet nie podjęto próby prezentacji tego pojazdu w Polsce.
Automet "po cichu" przygotował elektryczny minibus o obniżonym wejściu, który bazując na podwoziu Mercedes-Benz Sprinter, po raz pierwszy w historii sanockiej firmy nie będzie miał trójramiennej gwiazdy z przodu.
Czekamy teraz na umowy i pierwsze dostawy. Mamy nadzieję, że przed końcem kadencji burmistrz wywiąże się z obietnic wyborczych i komunikacja w Wągrowcu będzie darmowa.