Sprzedawcy napojów alkoholowych przeszli szkolenie i otrzymali certyfikaty. Szkolenie prowadziła Sławomira Prokopowicz.
Prawa i obowiązki przedsiębiorców posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasady funkcjonowania placówek ze sprzedażą napojów alkoholowych w świetle obowiązujących przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – to temat szkolenia które odbyło się w czwartek 22 czerwca w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu z inicjatywy Miejskiego Ośrodka Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Wzięli w nim udział właściciele firm prowadzących sprzedaż alkoholu na terenie naszego miasta.
Szkolenie poprowadziła Sławomira Prokopowicz – prawnik, etatowy członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, wykładowca akademicki, praktyk w wielu ogólnokrajowych instytucjach szkoleniowych i doradczych, doradca i autor szkoleń sprofilowanych dla jednostek samorządowych.
Tematyka szkolenia obejmowała m.in.
- wnoszenie oświadczeń i opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – procedura i obowiązki przedsiębiorców,
- zasady wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (wymagane dokumenty, opłaty za zezwolenia) – procedura ubiegania się o zezwolenie, ze zwróceniem uwagi na terminowość i kompletność składanych dokumentów, obowiązki przedsiębiorców w zakresie dokonywania opłat za zezwolenia oraz skutki naruszenia tych obowiązków,
- zasady i warunki prowadzenia sprzedaży alkoholu ze szczególnym uwzględnieniem zakazu sprzedaży alkoholu osobom nieletnim i nietrzeźwym – zasady i warunki sprzedaży alkoholu, do których przestrzegania zobowiązani są przedsiębiorcy, przesłanki cofnięcia zezwoleń,
- kontrole punktów sprzedaży alkoholu – prawa i obowiązki przedsiębiorcy.
Ważnym punktem spotkania była wymiana doświadczeń oraz dyskusja na temat problemów, z którymi na co dzień spotykają się właściciele firm. Każdy uczestnik otrzymał certyfikat ukończenia szkolenia oraz materiały dydaktyczne.