Burmistrz Jarosław Berendt wprowadza kolejne zmiany w Urzędzie Miejskim. Honorata Bukowska została kierownikiem Wydziału Organizacyjnego.
Wydział Organizacyjny nie miał kierownika, podlegał on bezpośrednio sekretarzowi miasta Markowi Sturmie. Decyzją burmistrza Jarosława Berendta od dzisiaj stanowisko sekretarza pozostanie stanowiskiem samodzielnym, a Wydział Organizacyjny będzie miał kierownika.
10-osobową grupą urzędników pokieruje Honorata Bukowska, która od maja br. pełniła funkcję zastępcy kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Wągrowcu. Kierownik Wydziału Organizacyjnego będzie podlegał bezpośrednio zastępcy burmistrza Piotrowi Pałczyńskiemu.
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy:
1) w zakresie spraw organizacyjnych:
a) rejestracja i prowadzenie zbioru oraz publikacja aktów prawnych, w tym aktów prawa miejscowego i przepisów porządkowych, wydawanych przez organy Gminy — zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
b) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
c) rozpatrywanie skarg oraz wniosków obywateli,
d) zapewnienie prawidłowej obsługi interesantów przez Urząd,
e) prowadzenie spraw związanych z techniczno-organizacyjną obsługą Rady i innych organów pomocniczych Rady,
f) zarządzanie i administrowanie systemami informatycznymi w Urzędzie, a w szczególności:
- planowanie i zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego,
- zapewnienie serwisu i konserwacji sprzętu,
- zarządzanie systemami informatycznymi, zapewnienie ich bezpieczeństwa i ochrony, sprawności i aktualności, zakup materiałów eksploatacyjnych,
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej oraz modułu Biuro Obsługi Mieszkańca, a
także poczty elektronicznej,
- obsługa informatyczna jednostek organizacyjnych Gminy miejskiej Wągrowiec,
h) prowadzenie kancelarii Urzędu i sekretariatu Burmistrza Miasta,
i) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw,
j) techniczno-organizacyjna obsługa narad zwoływanych przez Burmistrza Miasta,
k) prowadzenie punktu Informacyjnego w celu:
- udzielania informacji, a w razie potrzeby kierowania osób do właściwych wydziałów lub stanowisk pracy,
- udzielania wstępnych informacji na temat spraw załatwianych w Urzędzie,
- wydawania kart informacyjnych dot. spraw załatwianych w Urzędzie oraz stosownych wniosków i formularzy,
- udzielania informacji na temat funkcjonowania instytucji na terenie miasta,
- udzielenie informacji o bazie turystycznej, gastronomicznej i noclegowej,
p) doręczanie pism sądowych adresatom,
q) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez skazanych prac społecznie użytecznych;
2) w zakresie spraw kadrowych i bhp:
a) opracowywanie i aktualizacja regulaminów:
- regulaminu pracy,
- zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- wynagradzania,
- służby przygotowawczej,
- naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu,
- okresowych ocen pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych
b) gospodarka etatami,
c) organizacja i przeprowadzanie naboru pracowników,
d) prowadzenie spraw osobowych pracowników,
e) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem oraz doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu z uwzględnieniem kierunków i form szkolenia,
f) prowadzenie spraw osobowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem placówek oświatowych,
g) prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem bezrobotnych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych; współdziałanie z organami zatrudnienia w tym zakresie,
h) prowadzenie spraw socjalnych pracowników, a w tym spraw wynikających z przepisów o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
i) prowadzenie postępowania wyjaśniającego w razie wypadku przy pracy lub wypadku w drodze do pracy lub z pracy,
j) nadzorowanie pracy pracowników pomocniczych i obsługi Urzędu,
k) załatwianie spraw związanych z praktykami zawodowymi uczniów szkół ponadgimnazjalnych
i studentów wyższych uczelni,
l) załatwianie spraw związanych z odbyciem stażów absolwenckich i przygotowaniem zawodowym bezrobotnych,
m) zapewnienie prawidłowych warunków pracy, bhp, a w tym:
- organizacja szkoleń z zakresu bhp,
- poddawanie pracowników profilaktycznym badaniom lekarskim,
- wydawanie pracownikom odzieży roboczej i ochronnej,
n) kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych pracowników Urzędu,
o) dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego pracowników i zleceniobiorców oraz dokonywanie wyrejestrowania,
p) zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
q) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia i czasu pracy,
r) sporządzanie miesięcznych informacji o zatrudnieniu, kształceniu lub działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
3) w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:
a) utrzymanie budynków Urzędu, a w tym:
- przestrzeganie przeciwpożarowych wymagań techniczno-budowlanych, instalacyjnych i techno-logicznych,
- wyposażanie budynków, oraz przyległego terenu w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice,
- zapewnienie konserwacji oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych i gaśnic w sposób gwarantujący ich sprawne i niezawodne funkcjonowanie,
- planowanie i realizacja remontów kapitalnych i bieżących,
- zapewnienie zaopatrzenia w energię elektryczną, wodę i gaz,
- zapewnienie sprawności urządzeń służących do ogrzewania budynku,
- naliczanie opłat za zanieczyszczanie środowiska,
- dekorowanie budynku na okres świąt państwowych i uroczystości miejskich,
- prowadzenie książek obiektów i przeprowadzanie wymaganych przepisami prawa przeglądów okresowych.