V odcinek obwodnicy Wągrowca. Przygotowano trzy warianty, preferowany jest pierwszy wariant.
W ostatnich dniach do Urzędu Miejskiego dotarły ostateczne rozwiązania wariantów obwodnicy naszego miasta, uwzględniające uwagi Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Przygotowała je Pracownia Projektowa ARCHIDROG z Poznania wybrana przez miasto w wyniku przetargu nieograniczonego.
Z przygotowanego opracowania wynika, że ostatni odcinek obwodnicy Wągrowca ma być drogą jednojezdniową, składającą się z dwóch pasów o szerokości po 3,5 metra każdy, z przylegającą do niej ścieżką pieszo-rowerową o szerokości 2,5 metra.
Projektanci z ARCHIDROG przygotowali trzy warianty przebiegu V odcinka obwodnicy, z których WZDW w Poznaniu – jako przyszły inwestor – wybrał jako preferowany wariant I.
Wariant I – długość trasy 1,987 km (niebieski)
Początek trasy został określony na dowiązaniu do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 190 przed obszarem miasta Wągrowiec w sąsiedztwie linii energetycznej, gdzie projektowane jest skrzyżowanie typu rondo, natomiast koniec trasy zlokalizowano na dowiązaniu do istniejącego skrzyżowania typu rondo z istniejącą obwodnicą Wągrowca (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 241 i drogą gminną nr 228560P). Na całym odcinku wzdłuż projektowanej obwodnicy przewidziano budowę ścieżki pieszo-rowerowej.
Wariant II – długość trasy 1,693 km (jasnobrązowy)
Początek trasy został określony na dowiązaniu do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 190 przed wlotem do miasta Wągrowiec za osiedlem Durowo, gdzie projektowane jest skrzyżowanie typu rondo, natomiast koniec trasy, podobnie jak w wariancie I, zlokalizowano na dowiązaniu do istniejącego skrzyżowania typu rondo z istniejącą obwodnicą Wągrowca (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 241 i drogą gminną nr 228560P). Na całym odcinku wzdłuż projektowanej obwodnicy przewidziano budowę ścieżki pieszo-rowerowej.
Wariant III – długość trasy 1,543 km (zielony)
Początek trasy został określony na dowiązaniu do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 190 bezpośrednio przed obszarem zabudowanym miasta Wągrowiec, gdzie projektowane jest skrzyżowanie typu rondo, natomiast koniec trasy, podobnie jak w wariancie I i I,I zlokalizowano na dowiązaniu do istniejącego skrzyżowania typu rondo z istniejącą obwodnicą Wągrowca (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 241 i drogą gminną nr 228560P). Na całym odcinku wzdłuż projektowanej obwodnicy przewidziano budowę ścieżki pieszo-rowerowej.
W dalszym etapie Pracownia ARCHIDROG podejmie wynikające z umowy działania związane z uzyskaniem decyzji środowiskowej – przewiduje się, że potrwa to do 30 listopada 2021 roku.