Wczoraj na ulicach Wągrowca pojawiła się tajemnicza żółta postać, która rozmawiała z przechodniami i wręczała im nietypowe prezenty, dzięki którym… wszystko stawało się jasne.
To wysłannik fabryki Bridgestone Poznań – manekin testowy Jan edukował mieszkańców naszego miasta w temacie bezpieczeństwa drogowego i rozdawał odblaskowe opaski. A wszystko to w ramach czwartej edycji akcji Bądź bezpieczny na drodze, której organizatorem jest poznańska fabryka światowego giganta w produkcji opon.
O tym, że noszenie odblasków przez pieszych i rowerzystów znacząco poprawia ich widoczność i bezpieczeństwo na drodze, wiedzą zarówno dzieci, jak i dorośli. Przynajmniej w teorii, bo w praktyce wielu z nas wciąż zdarza się o tym zapominać. Dlatego na początku sezonu jesienno-zimowego na ulice wielkopolskich miast wkracza manekin testowy Jan wraz z ekipą Bridgestone Poznań, który edukuje, jak być świadomym uczestnikiem ruchu drogowego i rozdaje odblaskowe opaski. Akcja po raz kolejny zawitała do Wągrowca i nie mamy wątpliwości, że dzięki niej mieszkańcy naszego miasta będą mogli na drogach świecić… przykładem.
Poznańska fabryka Bridgestone uświadamia dzieci i dorosłych w temacie bezpieczeństwa na drodze od dawna i to na wiele różnych sposobów. Już od 13 lat prowadzi na przykład edukacyjną akcję Pomyśl, zanim usiądziesz za kierownicą. W ramach tej inicjatywy, wraz z pracownikami wspomnianej fabryki opon, manekin Jan odwiedza przedszkolaki w różnych miastach Wielkopolski, także w Wągrowcu. Podczas interaktywnych warsztatów oswaja maluchy z zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W tej inicjatywie do tej pory wzięło udział już ponad 33 tysiące dzieci.
Jak widać, Bridgestone Poznań pamięta nie tylko o najmłodszych. Gdy aura zmienia się na jesienną, a dni stają się coraz krótsze, na ulicach wielkopolskich miast odbywa się akcja Bądź bezpieczny na drodze. Tegoroczna edycja to już czwarta odsłona tego wydarzenia.
– Zależy nam na tym, aby edukować zarówno dzieci, jak i dorosłych, dlatego chętnie organizujemy cykliczne inicjatywy, które realnie wpływają na podniesienie poziomu świadomości Wielkopolan w zakresie dbania o swoje bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Cieszymy się, że z naszymi działaniami możemy docierać do mieszkańców różnych miejscowości. Do Wągrowca zawitaliśmy już kolejny raz i z pewnością nie ostatni – mówi Marta Dybioch z Bridgestone Poznań, Koordynatorka akcji.
Co ważne, na tym nie koniec tegorocznej edycji Bądź bezpieczny na drodze. W najbliższych dniach pracownicy Bridgestone Poznań wraz z Janem pojawią się: 8 października w Środzie Wielkopolskiej i 11 października w Gnieźnie.
Redakcja Portalu WRC nie odpowiada za publikowane treści w module komentarze.
Przed dodaniem wpisu zapoznaj się z REGULAMINEM!