Burmistrz Miasta Wągrowca ogłosił ponowny nabór na stanowisko kierownicze urzędnicze SEKRETARZ MIASTA. Dokumenty można składać do 21 kwietnia.
I. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na aplikowane stanowisko,
6) wykształcenie wyższe,
7) staż pracy - 4 lata na stanowisku urzędniczym w jednostkach określonych w art. 2 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej 2 lata stażu pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach albo w innych jednostkach sektora finansów publicznych w rozumieniu art. 9 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych,
8) dobra znajomość obsługi komputera, w tym obsługa MS Office - w szczególności Word, Excel,
9) umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy,
10) umiejętności komunikacyjne,
11) dyspozycyjność,
12) odporność na stres,
13) znajomość ustaw i przepisów wykonawczych w zakresie załatwianych spraw:
- ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym,
- ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 5.01.2011 r. Kodeks wyborczy,
- ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- ustawy z dnia 27.08.2009 r o finansach publicznych,
- ustawy z dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- ustawy z dnia 4.04.2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
- ustawy z dnia 21.08.1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne,
- dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23.10.2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii,
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20.06.2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej",
- Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Wągrowcu, wprowadzonego zarządzeniem Burmistrza Miasta Wągrowca nr 223/2021 z dnia 27.12.2021 r.
- dostępny na stronie http://bip2.wagrowiec.eu/wagrowiecm/ w zakładce "Urząd Miejski"
- Statutu Gminy Miejskiej Wągrowiec, wprowadzonego uchwałą nr XI/81/2019 Rady Miejskiej w Wągrowcu z dnia 27.06.2019 r.,
- dostępny na stronie http://bip2.wagrowiec.eu/wagrowiecm/ w zakładce "Statut Gminy Miejskiej Wągrowiec".
II. WYMAGANIA DODATKOWE:
1) obowiązkowość, systematyczność, odpowiedzialność,
2) umiejętność pracy w zespole,
3) zdolność do szybkiego przyswajania wiedzy.
III. GŁÓWNE OBOWIĄZKI:
1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
2) opracowywanie projektów zmian Statutu Gminy,
3) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Burmistrza, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
4) opracowywanie projektów zakresów czynności kierowników wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy,
5) przyjmowanie ślubowania składanego przed przystąpieniem do wykonywania obowiązków służbowych przez pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, o których mowa w art. 18 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
6) składanie propozycji zmiany wynagrodzenia oraz wysokości nagród dla kierowników gminnych
jednostek organizacyjnych z wyłączeniem placówek oświatowych,
7) przygotowywanie projektów opinii dotyczących projektów regulaminów organizacyjnych jednostek organizacyjnych Gminy, przedkładanych Burmistrzowi Miasta do zatwierdzenia,
8) organizacja pracy w Urzędzie,
9) zapewnienie we współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu prawidłowej polityki zastępstw za nieobecnych pracowników,
10) egzekwowanie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
11) nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentacji i informacji w Urzędzie, w tym nadzór nad sposobem obsługi spraw w elektronicznym systemie obiegu spraw,
12) czuwanie nad prawidłowym stosowaniem obowiązującej instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
13) prowadzenie ewidencji oraz dokumentacji kontroli zewnętrznej przeprowadzanej w Urzędzie, zapewnienie terminowej realizacji zaleceń pokontrolnych oraz udzielania odpowiedzi organom kontrolnym na zalecenia pokontrolne,
14) przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
15) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
16) organizacja i nadzór nad właściwym rozmieszczeniem,wyposażeniem i zaopatrzeniem pomieszczeń biurowych i stanowisk pracy w meble, niezbędne urządzenia biurowe i sprzęt komputerowy,
17) ponosi odpowiedzialność materialną za składniki majątku i wyposażenia Urzędu,
18) zapewnienie warunków właściwej obsługi obywateli w Urzędzie,
19) zapewnienie wdrażanie informatyki i nowoczesnych technik w pracy Urzędu,
20) opracowywanie we współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu projektu corocznego "Raportu o Stanie Gminy Miejskiej Wągrowiec",
21) prowadzenie kontroli zarządczej i podejmowanie czynności do osiągnięcia celów, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w zakresie:
a) zgodności działalności Urzędu z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
b) skuteczności i efektywności działania Urzędu,
c) wiarygodności sprawozdań Urzędu,
d) ochrony zasobów Urzędu,
e) przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania pracowników Urzędu,
f) efektywności i skuteczności przepływu informacji w Urzędzie,
g) zarządzanie ryzykiem w Urzędzie,
22) organizacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Sejmu i Senatu, Parlamentu Europejskiego, wyborów Prezydenta RP oraz Rady Miejskiej i Burmistrza, a także referendum i konsultacji społecznych, a w tym:
a) przygotowywanie wniosków do Komisarza Wyborczego dotyczących projektów podziału miasta na obwody głosowania oraz zmian w tym podziale,
b) przygotowywanie wniosków do Komisarza Wyborczego dotyczących przygotowywanie projektów podziału miasta na okręgi wyborcze i zmian w tym podziale,
c) zapewnienie publikacji poprzez rozplakatowanie urzędowych obwieszczeń związanych z wyborami, referendum i konsultacjami,
d) współdziałanie z zakładami pracy i instytucjami w zakresie zapewnienia siedzib dla obwodowych komisji wyborczych,
e) nadzór nad gospodarowaniem środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację i przeprowadzenie wyborów, referendów i konsultacji,
f) przeprowadzanie naboru kandydatów do składu Miejskiej Rady Seniorów w Wągrowcu, oraz opracowywanie projektu zarządzenia w sprawie ustalenia składu osobowego Miejskiej Rady Seniorów w poszczególnych kadencjach,
g) techniczno-organizacyjna obsługa wyborów ławników do sądów powszechnych,
h) współpraca z urzędnikiem wyborczym w zakresie organizacji i przeprowadzania wyborów,
23) koordynacja i kontrola rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli,
24) czuwanie nad przestrzeganiem polityki legislacyjnej oraz prawidłowych zasad techniki prawodawczej w zakresie wydawanych aktów prawa (w tym aktów prawa miejscowego) oraz zarządzeń Burmistrza,
25) współpraca z Audytorem Wewnętrznym w realizacji jego obowiązków,
26) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
27) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza,
28) wykonywanie funkcji koordynatora ds. dostępności oraz w sprawie sygnalistów,
29) pełnienie funkcji administratora w systemach informatycznych eWOKISS, LEX, GUS, eSOS oraz w razie potrzeby w innych systemach informatycznych.
IV. WARUNKI PRACY:
1) wymiar czasu pracy - pełen etat,
2) zadaniowy system czasu pracy,
3) miejsce pracy - na II piętrze budynku Urzędu Miejskiego w Wągrowcu (brak windy),
4) stanowisko bezpośrednio podległe Burmistrzowi Miasta Wągrowca,
5) obsługa monitora ekranowego co najmniej 4 godziny dziennie.
V. INFORMUJE SIĘ, że w miesiącu marcu 2022 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił mniej, niż 6%.
VI. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do pracy oraz załączone oświadczenia - do pobrania w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu, pok. nr 101,
2) podpisany własnoręcznie list motywacyjny, zawierający m. in. powody ubiegania się o aplikowane stanowisko, dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia w pracy zawodowej, aktualną sytuację zawodową, oczekiwania związane z aplikowanym stanowiskiem pracy
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagane kwalifikacje.
4) kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy (pkt 1.7), tj: świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku pozostawania w zatrudnieniu,
5) dla osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r. - oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 2 wzór załącznik nr 1a lub 3a wzór załącznik nr 2a do ustawy z dnia 18.10.2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 -1990 oraz treści tych dokumentów.
VII. DOKUMENTY NIEWYMAGANE
1) kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, innych posiadanych uprawnieniach, przydatnych na aplikowane stanowisko.
VIII. TERMINY:
Komplet dokumentów Aplikacyjnych (pkt 6) należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: "Nabór - Sekretarz Miasta" (na kopercie należy podać: imię i nazwisko oraz adres do korespondencji) w terminie do dnia 21 kwietnia 2022 r. do godz. 1400 w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu - Punkt Informacyjny (parter budynku) albo przesłać w powyższym terminie na adres: Urząd Miejski 62-100 Wągrowiec, ul. Kościuszki 15a.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów, które wpłyną do Urzędu Miejskiego po upływie terminu nie będą rozpatrzone. Odrzucone zostaną oferty, które:
1) nie zawierają dokumentów określonych jako wymagane w pkt. 6. 1-5,
2) nie spełniają wymagań w zakresie posiadanego wykształcenia lub wymaganego okresu stażu albo wpłyną w dniu 21 kwietnia 2022 r. po godz. 14.00 i później.
IX. DODATKOWE INFORMACJE
Kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt. 1 ogłoszenia zostaną powiadomieni drogą do kontaktu wskazaną w kwestionariuszu osobowym o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego obejmującego test merytoryczny i rozmowę kwalifikacyjną oraz ewentualnie zadania praktyczne, w tym z wykorzystaniem komputera.
Kandydaci podczas postępowania konkursowego mogą posiadać i korzystać z wydrukowanych tekstów aktów prawnych bez komentarza w wersji wyłącznie papierowej oraz kalkulatora. Nie jest dopuszczalne korzystanie z urządzeń telekomunikacyjnych oraz informatycznych.
Planowany termin zatrudnienia - 1 maja 2022 r. (dopuszcza się możliwość przesunięcia terminu ze względu na sytuację wybranego kandydata).
Z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania konkursowego zostanie zawarta umowa o pracę na zasadach przewidzianych w art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 z późn. zm.).
Do pobrania: Kwestionariusz osobowy i oświadczenia