Już drugi rok na terenie Wągrowca usuwany będzie azbest z pokryć dachowych, znajdujących się na terenie prywatnych posesji.
Szacuje się, że w naszym mieście na terenie prywatnych posesji zalega obecnie ok. 600 ton azbestu, z czego – w ubiegłym roku – usunięto ok. 35 ton tego szkodliwego surowca. W tym roku akcja ta jest kontynuowana, w związku z czym informujemy, że w Urzędzie Miejskim w pokoju nr 106 lub na stronie internetowej BIP, w zakładce „azbest” (Szczegóły tutaj) można już pobierać i składać wnioski o usunięcie pokryć dachowych zawierających azbest.
Akcja potrwa do 15 października br. albo do wyczerpania się puli finansowej przeznaczonej w tym roku budżetowym na ten cel w wysokości 37 tys. złotych – pozwoli to na realizację kilkudziesięciu wniosków. Usuwaniem szkodliwych pokryć dachowych zajmuje się firma Innowacje i Środowisko z województwa świętokrzyskiego, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu ogłoszonym przez UM w Wągrowcu. Bliższe informacje nt. akcji oraz szkodliwości azbestu uzyskają Państwo w pok. 106 Urzędu Miejskiego lub pod numerem telefonu 67 - 268 03 19.
Przypomnijmy, że azbest to pozostałość po materiałach stosowanych powszechnie w budownictwie w ubiegłym wieku. Na szczęście technologie te zarzucono przed laty, odkąd wykryto szkodliwy wpływ azbestu na zdrowie i życie ludzi. Dzisiaj jest on usuwany.
Redakcja Portalu WRC nie odpowiada za publikowane treści w module komentarze.
Przed dodaniem wpisu zapoznaj się z REGULAMINEM!