Kampania "Pozory mylą, dowód nie"

„Pozory mylą, dowód nie" - to hasło rozpoczętej na początku lipca br. ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej, pod patronatem Komendanta Głównego Policji. Jej partnerami są Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie.

Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Ma ona między innymi przypomnieć sprzedawcom o konieczności sprawdzania dowodów tożsamości młodych osób, które chcą kupić alkohol, jeśli mają wątpliwości co do ich pełnoletności.

Akcja ma zwrócić uwagę sprzedawcom, ale również świadkom sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Osoby poniżej 18 roku życia mają stosunkowo łatwy dostęp do alkoholu. Ten problem dostrzega większość z nas. Żeby kupić alkohol nastolatki stosują różne sztuczki: poważny ubiór, pomoc dojrzalej wyglądającego kolegi, czy przekonywanie sprzedawcy, że dowód mają, ale zostawili go w domu. To tylko niektóre z nich. Stąd hasło kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”.

Organizatorzy, czyli Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby, które nie ukończyły 18 lat. Działanie takie mają przypomnieć sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Wskazujemy jak można uniknąć popełnienia przestępstwa i jednocześnie utraty zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Zwracamy również uwagę, by sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która chce kupić alkohol.

Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są także osobom poniżej 18. roku życia i różnią się tylko datą ważności (wydawane są na 5 lat). Do roku 2001 funkcjonowały tymczasowe dowody osobiste, które wyraźnie odróżniały się od tych wydawanych osobom dorosłym. Jednak od ponad ośmiu lat w polskim prawie nie ma nawet pojęcia dowodu tymczasowego.

W ramach kampanii policjanci w całej Polsce w tym także i w powiecie wągrowieckim docierają do punktów sprzedaży napojów alkoholowych i przypominają o obowiązujących przepisach regulujących zasady sprzedaży alkoholu. Do sprzedawców trafiają też plakaty, ulotki i naklejki z hasłem przewodnim akcji.

źródło: KPP Wągrowiec

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu WRC nie odpowiada za publikowane treści w module komentarze.
Przed dodaniem wpisu zapoznaj się z REGULAMINEM!


Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

Na skróty