27 marca w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wągrowcu odbył się finał VII edycji Powiatowego Programu Wsparcia Samorządów Szkolnych.
W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele wszystkich placówek, dla których Powiat Wągrowiecki pełni funkcję organu prowadzącego. Program, zainicjowany przed laty przez Piotra Pałczyńskiego oraz Roberta Woźniaka, na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń edukacyjnych regionu.
Spotkanie zorganizowano z inicjatywy starosty wągrowieckiego Tomasza Kranca, którego podczas wydarzenia reprezentował wicestarosta Jerzy Springer. W gronie zaproszonych gości znalazła się m.in. Dyrektor Departamentu Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego Dorota Kinal, wcześniej pełniąca funkcję Wicekuratora Oświaty oraz Wicewojewody Wielkopolskiego. Obecny był również Dyrektor Gabinetu Wojewody Wielkopolskiego Piotr Pałczyński, współtwórca programu, a także Członek Zarządu Powiatu Robert Woźniak.
Reprezentanci samorządów uczniowskich z dziewięciu placówek: I Liceum Ogólnokształcącego, Bursy Szkolnej nr 1, Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Gołańczy, Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Antoniewie, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, Zespołu Szkół nr 1 i nr 2 w Wągrowcu oraz Zespołu Szkół w Gołańczy zaprezentowali dorobek swoich samorządów za dwa ostatnie semestry: drugi semestr roku szkolnego 2023/2024, oraz pierwszy semestr roku 2024/2025.
Ocenę działań przeprowadziła komisja złożona z uczniów i wychowanków, która szczególnie wyróżniła aktywność samorządu Zespołu Szkół nr 2 w Wągrowcu. Placówka ta otrzymała główną nagrodę w wysokości 4 000 zł, przyznaną przez Zarząd Powiatu Wągrowieckiego.
Drugie miejsce oraz gratyfikację w wysokości 3 000 zł uzyskał Zespół Szkół nr 1, a trzecie miejsce przypadło Bursie Szkolnej nr 1, która otrzymała 2 000 zł. Pozostałe samorządy szkolne otrzymały tytuły laureatów oraz po 1 000 zł na dalszą działalność.
Wydarzenie stanowi wyraz uznania dla pracy uczniowskich samorządów i ich wkładu w życie społeczności szkolnych. Doceniono nie tylko efekty działań, ale również zaangażowanie, inicjatywy oraz odpowiedzialność, jaką młodzież wykazuje w codziennym funkcjonowaniu szkół i placówek wychowawczych.