Telewizja Kablowa Vectra zredukowała liczbę kanałów. Klienci są oburzeni, Vectra zrobiła to bez powiadomienia i zgody swoich abonentów.
W ostatnich dniach abonenci sieci kablowej Vectra stracili część kanałów. Nikt nie wie o co chodzi, wszystko odbyło się bez ich zgody.
- Podpisałam umowę na 24 miesiące z siecią kablową Vectra, nie wiem jakim prawem, przed zakończeniem trwania umowy, zredukowano mi liczbę kanałów - poinformowała nas jedna z abonentek.
Tak duże zmiany wymagają zmiany regulaminu lub aneksu do umowy. Niestety, do tej pory abonenci sieci kablowej nie otrzymali nowych umów, mimo, że kanały zostały wyłączone.
- Sieci kablowa nie poinformowała nas o zmianach, dla mnie to samowolka, którą zamierzam zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - dodaje abonentka Vectry.
Dlaczego wprowadzono zmiany?
Duże sieci kablowe, podobnie jak platformy satelitarne, decydują się na podział oferty programowej, na tzw. kanały gwarantowane i kanały niegwarantowane. Takie rozwiązanie wprowadziła właśnie sieć Vectra. Na podobny ruch wkrótce mogą zdecydować się także pozostali gracze kablowego rynku.
Telewizja kablowa Vectra wprowadza zmiany w wykazie kanałów telewizyjnych. Operator, podobnie jak platformy satelitarne, zdecydował się podzielić ofertę programową na kanały gwarantowane (objęte umową) oraz kanały niegwarantowane - w przypadku odłączenia kanału z listy niegwarantowanej, abonentowi nie przysługuje prawo do bezkarnego rozwiązania umowy z operatorem. Zaznaczmy jednak, że zmiana nie wpływa na zawartość pakietów sieci Vectra.
- Vectra wprowadziła zmiany do umów na dostęp do programów telewizyjnych mając na uwadze wyłącznie sytuację, kiedy któryś z kanałów zdecyduje się zakończyć działalność w Polsce. Zawartość żadnego z obecnie oferowanych przez nas pakietów programowych nie ulegnie zmianie - wyjaśnia Krzysztof Stefaniak, rzecznik sieci Vectra.
Nowy wykaz programowy już obowiązuje wszystkich klientów sieci Vectra, którzy od 15 lipca 2013 roku podpisują nowe lub przedłużają obecne umowy na telewizję. Natomiast klientów z umowami podpisanymi przed 15 lipca 2013 roku nowy wykaz będzie obowiązywał od 1 września 2013 roku, o czym operator poinformuje w korespondencji do klientów.
Problem w tym, że programy znikły już teraz i nikt nie powiadomił abonentów. Pełny wykaz programowy dostępny jest TUTAJ. Dodajmy, że w przypadku braku akceptacji zmian warunków umowy, obecnym klientom przysługuje prawo do rozwiązania umowy bez ponoszenia kary.
Vectra jest jednym z pierwszych dużych operatorów kablowych, który decyduje się na taki podział oferty programowej. Wiele wskazuje na to, że na podobny ruch zdecydują się pozostali gracze kablowego rynku. Podobny podział oferty od dawna stosują operatorzy satelitarni. Dzięki takiemu rozwiązaniu operatorzy mają większą swobodę w powiększeniu oferty programowej, szczególnie o kanały niszowe, których długoletnia działalność jest niepewna.