Jacek Najder, poseł ziemi wągrowieckiej, rozprowadza płyty z nagraną lekcją o zapłodnieniu pozaustrojowym. Płyta trafi do szkół w całej Polsce.
Ruch Palikota chce, by na lekcjach biologii w szkołach ponadgimnazjalnych poruszano temat in vitro. Do nauczycieli biologii i dyrektorów szkół będą rozsyłane specjalne płyty z nagraną 45-minutową lekcją, która opowiada o zapłodnieniu pozaustrojowym, czyli metodzie in vitro.
O wprowadzenie lekcji na temat in vitro na lekcjach biologii, Ruch Palikota chce zaapelować do dyrektorów szkół i nauczycieli.
- W szkołach nie ma lekcji wychowania seksualnego, więc chcemy, by o in vitro mówiono na lekcjach biologii, w dziale rozmnażanie człowieka - wyjaśnia Małgorzata Prokop-Paczkowska z Ruchu Kobiet Ruchu Palikota.
Na płycie, która trafiła do Kuratorium Oświaty znajduje się scenariusz 45-minutowej lekcji poświęconej pozaustrojowemu zapłodnieniu in vitro. Wzbogacają ja filmiki i wypowiedzi naukowców. Materiały przygotowali naukowcy z Uniwersytetu im. Marii Curie-Skłodowskiej oraz Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
- Najbardziej słyszalny jest przekaz ideologiczny, mówiący o tym, że in vitro to metoda Frankensteina, że dzieci urodzone z in vitro mają bruzdy na czole. Katoliccy hierarchowie głoszą taki przekaz, a my chcemy przekazać rzetelną naukową wiedzę - podkreśla Małgorzata Prokop-Paczkowska. Dodaje, że należy mówić na jakim poziomie jest medycyna, w jaki sposób można zapobiegać, walczyć z niepłodnością, leczyć ją.
Odpowiedzialnym za rozprowadzenie płyty w rejonie pilskim jest Jacek Najder, poseł z Wągrowca.
- Mamy niż demograficzny i choć mamy świadomość, że in vitro nie jest lekiem na wszystko, ale chcemy, aby do młodzieży dotarł przekaz naukowy, a nie ideologiczny - wyjaśnia Jacek Najder.