Budowa IV odcinka wągrowieckiej obwodnicy wkroczyła w najważniejszą i najbardziej skomplikowaną technicznie fazę, jaką jest montaż konstrukcji mostowej nad rzeką Wełną.
Most powstaje etapowo. Codziennie w nocy dostarczane są kolejne jego elementy z firmy Mostostal Słupca i precyzyjnie scalane ze stalową konstrukcją powstającą nad doliną rzeki Wełny i Jeziora Łęgowskiego. Dokładność wykonanych spawów łączących poszczególne elementy konstrukcji spawania jest sprawdzana przy zastosowaniu trzech metod kontrolnych. Tym sposobem powstało już ok. 80 m z liczącej ponad 160 m długości konstrukcji mostowej. Pozostała jej część jest montowana na prawym brzegu rzeki. Gdy wszystkie elementy zostaną złączone, cała konstrukcja metalowa mostu będzie ważyła ponad 560 ton. Wtedy nastąpi najbardziej precyzyjna część operacji – trwający kilkadziesiąt godzin proces nasuwania mostu na żelbetonowe podpory aż do podpory granicznej na przeciwnym brzegu rzeki od strony ulicy Skockiej. Proces ten będzie przebiegał z prędkością 5 m/h. Na stalowej konstrukcji mostu w dalszym etapie zostanie wykonana główna płyta żelbetonowa, przy użyciu ok. 600 m3 betonu (1,5 tys. ton!) oraz 250 ton stali.
Te trudne i wymagające ogromnego zaangażowania sił operacje będą przeprowadzane we wrześniu br. Po ich zakończeniu firma STRABAG Spółka z o.o. z Pruszkowa, czyli generalny wykonawca prac, przystąpi do budowy ronda w ulicy Rogozińskiej. Budowę tego ronda opóźniono właśnie ze względu na konieczność dostarczenia na teren budowy dużych stalowych elementów konstrukcji mostowej, których transport byłby utrudniony na okrągłym rondzie.
Przypomnijmy, że zgodnie z umową pomiędzy firmą STRABAG a WZDW w Poznaniu dokończenie prac przy IV etapie budowy obwodnicy ma nastąpić do końca listopada br. Koszt tych prac wyniesie 15, 7 mln zł. Jak zapewnia obecnie kierownictwo firmy, prace są realizowane zgodnie z harmonogramem.