Urząd Miejski w Wągrowcu poszukuje specjalisty ds. kadr i płac. Dokumenty można składać do 23 lutego br.
Burmistrz Miasta Wągrowca ogłosił konkurs na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac.
SPECJALISTY DS. KADR I PŁAC
1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE (formalno-prawne):
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wyższe wykształcenie I stopnia - preferowane kierunki z zakresu ekonomii lub zarządzania,
6) co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym jeden rok na stanowisku ds. kadr lub ds. płac,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na aplikowane stanowisko..
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
1) umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy,
2) dyspozycyjność,
3) obowiązkowość, systematyczność, sumienność, odpowiedzialność,
4) umiejętność pracy w zespole,
5) doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
6) obsługa programu Xpertis - kadry i płace firmy Macrologic oraz programu Progman - kadry i płace firmy Wolters Kluwer.
7) obsługa programu PŁATNIK,
8) umiejętność przekazywania danych w systemie informacji oświatowej przy użyciu programu SIO,
9) dobra znajomość obsługi komputera, w tym obsługa MS Office w zakresie aplikacji Word, Exel oraz obsługi Internetu i poczty elektronicznej,
10) odporność na stres,
11) komunikatywność,
12) znajomość ustaw i przepisów wykonawczych w zakresie:
- ustawy o systemie oświaty,
- ustawy Karta Nauczyciela,
- ustawy Kodeks pracy,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o systemie informacji oświatowej,
- ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
3. GŁÓWNE OBOWIĄZKI:
1. Sporządzanie list płac nauczycieli i pracowników obsługi oraz list wypłat z ZFŚS,
2. Sporządzanie przelewów wynagrodzeń na konta osobiste pracowników oświaty,
3. Sporządzanie miesięcznych zestawień wynagrodzeń z podziałem na poszczególne konta kosztów,
4. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z pobieraniem zaliczek i dokonywaniem rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych,
5. Prowadzenie spraw związanych z rozliczeniami ZUS w tym:
a. zgłaszanie, wprowadzanie zmian i wyrejestrowywanie pracowników z ubezpieczeń,
b. sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych rozliczeń dla poszczególnych placówek,
c. sporządzanie rocznych rozliczeń ZUS dla poszczególnych placówek,
6. Prowadzenie kartotek zarobkowych i zasiłkowych,
7. Sporządzanie zestawień wynagrodzeń do celów emerytalno-rentowych - Rp-7,
8. Sporządzanie sprawozdań GUS z zakresu płac oraz sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,
9. Wystawianie zaświadczeń o zarobkach,
10. Przygotowywanie wszystkich dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem umów o pracę,
11. Sporządzanie dokumentów związanych z przeszeregowywaniem pracowników,
12. Kompletowanie dokumentów i sporządzanie wniosków emerytalno-rentowych,
13. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzania konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
14. Sporządzanie sprawozdawczości zbiorczej w Systemie Informacji Oświatowej,
15. Prowadzenia akt osobowych dyrektorów placówek oświatowych,
16. Prowadzenie ewidencji i ruchu zatrudnionych pracowników w poszczególnych placówkach oświatowych,
17. Sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę do dokonywania wypłat z zakładowych funduszów świadczeń socjalnych dla pracowników oraz emerytów i rencistów poszczególnych placówek,
18. Sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia i płac,
19. Sporządzanie zbiorczych sprawozdań GUS i resortowych MEN opracowywanych przez poszczególne placówki,
20. Prowadzenie ewidencji emerytów i rencistów.
4. WARUNKI PRACY:
1) wymiar czasu pracy - pełen etat,
2) podstawowy system czasu pracy,
3) stanowisko bezpośrednio podległe Kierownikowi Wydziału Oświaty,
4) obsługa monitora ekranowego co najmniej 4 godziny dziennie.
5. INFORMUJE SIĘ, że w miesiącu styczniu 2015 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
6. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) kwestionariusz osobowy kandydata do pracy wraz z wymaganymi oświadczeniami - do pobrania w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu - pok. nr 101,
2) podpisany własnoręcznie życiorys (CV),
3) podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagane kwalifikacje,
5) kopie dokumentów: świadectw pracy dokumentujących staż pracy (lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia),zaświadczenie o odbyciu stażu lub przygotowania zawodowego, ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach,
6) kserokopia dowodu osobistego,
7) wymagane oświadczenia załączone do kwestionariusza osobowego.
7. TERMINY:
Komplet dokumentów aplikacyjnych należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór - specjalista ds. kadr i płac" (na kopercie należy podać: imię i nazwisko, adres do korespondencji i nr telefonu kontaktowego) w terminie do dnia 23 lutego 2015 r. do godz. 15 00 w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu, 62-100 Wągrowiec ul. Kościuszki 15A, II piętro, pokój 202 (sekretariat).
Dokumenty aplikacyjne kandydatów, które wpłyną do Urzędu Miejskiego po upływie terminu nie będą rozpatrzone.
W przypadku dokumentów nadesłanych pocztą, decyduje data stempla pocztowego.
8. DODATKOWE INFORMACJE
Kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt. 1 ogłoszenia zostaną powiadomieni drogą mailową o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego obejmującego test merytoryczny i rozmowę kwalifikacyjną oraz ewentualnie zadania praktyczne, w tym z wykorzystaniem komputera.
Kandydaci podczas postępowania konkursowego mogą posiadać i korzystać z wydrukowanych tekstów aktów prawnych bez komentarza w wersji wyłącznie papierowej oraz kalkulatora. Nie jest dopuszczalne korzystanie z urządzeń telekomunikacyjnych oraz informatycznych.
Planowany termin zatrudnienia - 1 marzec 2015 r. (dopuszcza się możliwość przesunięcia terminu ze względu na sytuację wybranego kandydata).
Z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania konkursowego zostanie zawarta umowa o pracę na zasadach przewidzianych w art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 ze zmianami).
Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 ze zmianami), informuje się, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15A, zwany dalej Urzędem,
2) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji ogłoszenia o naborze na stanowisko - specjalisty ds. kadr i płac i udostępniane pracownikowi ds. pracowniczych Urzędu,
3) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
4) podanie Urzędowi danych osobowych jest dobrowolne. Jednakże niepodanie informacji wskazanych w kwestionariuszu osobowym spowoduje, że otrzymane dokumenty aplikacyjne nie będą przez Komisję Konkursową rozpatrywane.
Do pobrania: kwestionariusz osobowy i oświadczenia
BURMISTRZ MIASTA
/-/ Krzysztof Poszwa
Wągrowiec, 10 lutego 2015 r.