Wójt Gminy Damasławek ogłosił nabór na wolne stanowisko urzędnicze gospodarowania mieniem gminnym.
Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Damasławek ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Gminy Damasławek stanowisko to podlega Sekretarzowi Gminy.
Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
* Obywatelstwo polskie,
* Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
* Brak skazania za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
* Nieposzlakowana opinia,
* Wykształcenie, co najmniej średnie.
Wymagania dodatkowe:
Dobra znajomość regulacji prawnych:
– ustawa o samorządzie gminnym,
– ustawa o pracownikach samorządowych,
– Kodeks Postępowania Administracyjnego,
– ustawa o gospodarce nieruchomościami,
– Kodeks cywilny,
– ustawa o ochronie przyrody,
– ustawa o podatku od towarów i usług,
– prawo geodezyjne i kartograficzne,
– ustawa o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
– ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
– ustawa o opłacie skarbowej,
– prawo energetyczne,
– ustawa o ochronie przeciwpożarowej,
– ustawa o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
– prawo budowlane,
– Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości,
– Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
– Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
* Komunikatywność,
* Umiejętność planowania pracy,
* Umiejętność pracy w zespole,
* Umiejętność obsługi komputera,
* Umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
* Umiejętność przekazywania i uzyskiwania informacji,
* Umiejętność interpretowania przepisów prawa i zdolność analitycznego myślenia,
* Doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
* Prawo jazdy kat. B.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
ZADANIA: Z zakresu ochrony przeciwpożarowej i porządku publicznego:
Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej należących do zadań własnych Gminy, w tym: prowadzenie nadzoru merytorycznego jednostek OSP, planowanie i rozliczanie wydatków, współdziałanie z Państwową Strażą Pożarną. Realizacja zadań związanych ze współpracą z policją. Sporządzanie i wprowadzanie do krajowej bazy raportu dotyczącego emisji gazów cieplarnianych i innych substancji do powietrza za rok poprzedni w terminie do końca lutego.
Z zakresu gospodarowania nieruchomościami:
Gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich nabywanie, zbywanie oraz oddawanie w użytkowanie wieczyste (użytkowanie), dzierżawę, najem, użyczenie i w zarząd.
* Ustalenie opłat za korzystanie z mienia gminnego.
* Przejmowanie mienia na rzecz Gminy.
* Zamiany i scalenia gruntów.
* Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego.
* Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości.
* Prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, przysługującego osobom fizycznym. Współpraca z Agencją Nieruchomości Rolnych w zakresie gospodarki gruntami. Przedkładanie Kierownikowi Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich w terminie do 20 stycznia każdego roku deklaracji na podatek od nieruchomości w związku z zajmowanym stanowiskiem pracy, w tym do składania korekt deklaracji z pisemnym uzasadnieniem przyczyny korekty w terminie 7 dni od dnia zmiany stanu nieruchomości.
Z zakresu ochrony przyrody:
* Opiniowanie spraw związanych ze zdjęciem wierzchniej warstwy ziemi.
* Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz naliczanie opłat.
* Wykonywanie zadań ochrony środowiska w zakresie leśnictwa i zadrzewień.
* Prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem zezwolenia na wycinkę drzew rosnących na terenach należących do Gminy Damasławek.
* Współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie nadzoru nad lasami niepaństwowymi.
* Nadzór nad lasami, parkami i stawami gminnymi.
* Współpraca ze stanowiskiem ds. inwestycji w zakresie pozyskiwania środków unijnych i innych pozabudżetowych.
* Prowadzenie rejestru sprzedaży VAT związanych z wystawianiem faktur Vat na swoim stanowisku pracy.
* Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem funkcji energetyka gminnego.
* Prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem wstępnej dokumentacji pod inwestycje, w tym: sporządzanie wniosków o wydanie decyzji na lokalizację celu publicznego, decyzji środowiskowych itp.
* Sporządzanie opracowań związanych z pozyskiwaniem środków unijnych (plany odnowy miejscowości, strategii rozwoju, plan gospodarki niskoemisyjnej, wieloletniego planu inwestycyjnego, lokalnego programu rewitalizacji itp.).
* Prowadzenie spraw wynikających z uchwalonego Lokalnego Programu Rewitalizacji dla Gminy Damasławek.
* Projektowanie terenów zielonych, kwietników, klombów kwiatowych na terenie Gminy oraz zakup materiałów do ich wykonania.
* Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych w zakresie ochrony przyrody.
* Sporządzanie deklaracji na podatek leśny od lasów gminnych.
* Przyjmowanie zgłoszeń dot. wypalania łąk, pastwisk, rowów, pasów przydrożnych itp.
* Opracowywanie harmonogramu realizacji wydatków na stanowisku pracy.
* Wykonywanie innych czynności zleconych przez Kierownika Referatu i Wójta.
OBOWIĄZKI:
* Przestrzeganie postanowień Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Pracy Urzędu Gminy Damasławek oraz Kodeksu Etyki Pracownika Samorządowego.
* Zachowanie tajemnicy państwowej i służbowej w zakresie przez prawo przewidzianym.
* Przestrzeganie i stosowanie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1000/.
* Przestrzeganie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego / j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm./.
* Przestrzeganie i stosowanie przepisów instrukcji kancelaryjnej dla urzędów Gmin.
* Przestrzeganie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy /t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm./.
* Zamieszczanie w BIP za pośrednictwem informatyka informacji, aktów prawa miejscowego i innych dokumentów, których obowiązek publikacji wynika z przepisów szczególnych.
* Zamieszczanie informacji na stronie internetowej Gminy Damasławek za pośrednictwem informatyka.
* Przestrzeganie przepisów ustaw związanych z powierzonym zakresem obowiązków.
* Przestrzeganie przepisów bhp i ppoż. w Urzędzie.
Wymagane dokumenty:
* kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
* kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa, rekomendacje, itp.) w związku z pracą na aplikowane stanowisko,
* oświadczenia kandydata ubiegającego się o zatrudnienie:
– o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
– o niekaralności, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i skazany za umyślne przestępstwo skarbowe,
- kserokopia potwierdzona przez kandydata za zgodność z oryginałem aktualnego zaświadczenia o stopniu niepełnosprawności, jeżeli w jednostce wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6 %.
Kserokopie dokumentów złożonych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem (zapis: „poświadczam zgodność kserokopii z oryginałem”, data oraz podpis)
Informacja o warunkach pracy:
* 1 etat,
* Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
* Praca jednozmianowa w poniedziałek od 7.30 do 16.30, od wtorku do czwartku w godzinach od 7:30 do 15:30, w piątek od 7:30 do 14:30.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Damasławek, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w czerwcu 2019 r. był wyższy niż 6%.
Miejsce i termin składania dokumentów: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Damasławek (pok. nr 2) lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Damasławek, Rynek 8, 62-110 Damasławek w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem i nazwiskiem oraz danymi kontaktowymi kandydata z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. gospodarowania mieniem gminnym” w nieprzekraczalnym terminie do 6 sierpnia 2019 r. do godziny 15:00.
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy, nie data stempla pocztowego).
Inne informacje:
* Nabór na wolne stanowisko przeprowadzi komisja powołana przez Wójta Gminy Damasławek.
* Nabór odbędzie się w dwóch etapach:
- I etap polegać będzie na analizie formalnej dokumentów,
- II etap polegać będzie na merytorycznej ocenie kandydatów, który może składać się z testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej lub wyłącznie z rozmowy kwalifikacyjnej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną indywidualnie powiadomieni pisemnie lub telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej lub testu. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie urzędu.
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym określonym w ogłoszeniu o naborze podstawa prawna art. 13 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 1282). Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 67–26-86-332.
Damasławek, 23 lipca 2019 r.
WÓJT GMINY DAMASŁAWEK
/-/mgr Cyprian Wieczorek