Firma FORTUM MARKETING AND SALES POLSKA S.A. poinformowała o wycieku danych. Wyciek dotyczy 137 tysięcy klientów.
Firma Fortum Marketing and Sales Polska S.A. na swojej stronie internetowej informuje, że w ubiegłym tygodniu doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych 137 tysięcy klientów Fortum Marketing and Sales Polska S.A. Dane dotyczą zawartych umów sprzedaży energii elektrycznej i paliwa gazowego.
Obejmują one m.in. imię, nazwisko, adres, numer telefonu, PESEL i numer dowodu osobistego. Dostęp do danych został niezwłocznie zablokowany i firma rozpoczęła wewnętrzne dochodzenie. O wycieku powiadomiony został Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Firma w ciągu 24 godzin zablokowała dostęp do ww. danych. Niestety istnieje prawdopodobieństwo wykorzystania tej bazy przez osoby, które nie będą miały dobrych zamiarów.
Aby zweryfikować dokładnie, czy nasze dane zostały narażone i jakich kategorii danych osobowych ewentualny wyciek dotyczy, Fortum zaprasza do kontaktu z konsultantami pod specjalnym numerem telefonu 690 678 130, który dedykowany jest klientom, którzy chcą uzyskać informacje w sprawie naruszenia bezpieczeństwa danych lub pod numerem infolinii 122 100 000. Zapytania można także składać poprzez formularz kontaktowy na stronie www.fortum.pl.
Firma na swojej stronie internetowej zawarła również listę działań, które klienci mogą podjąć w celu wyeliminowania potencjalnych skutków wycieku danych osobowych, tj.:
🔸unieważnienie dowodu osobistego na obywatel.gov.pl i wyrobienie nowego;
🔸zastrzeżenie dokumentów za pośrednictwem Państwa banku;
🔸zastrzeżenie nr PESEL na bezpiecznypesel.pl;
🔸złożenie zapytań weryfikacyjnych w bankach;
🔸ustawienie alertów (w BIK i BIG) o wykorzystaniu Państwa danych - usługi płatne;
🔸pobranie raportów z baz informacji kredytowych.