Wczoraj na stacji w Rogoźnie podpisano porozumienie w sprawie podjęcia działań mających na celu wznowienie ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych nr 236 Wągrowiec – Rogoźno – Bzowo Goraj i 390 Bzowo Goraj – Czarnków.
Projekt modernizacji trasy nr 236/390 Wągrowiec — Rogoźno — Czarnków został zgłoszony przez samorząd Województwa Wielkopolskiego, jako jeden z pięciu projektów, do rządowego programu "Kolej Plus". Program "Kolej Plus" ma uzupełnić sieć kolejową o połączenia do miast liczących powyżej 10 tys. mieszkańców.
Trasa kolejowa Wągrowiec — Rogoźno — Czarnków to około 65 kilometrów, szacowany koszt inwestycji to 400 milionów złotych.
Porozumienie zostało zawarte pomiędzy Województwem Wielkopolskim i samorządami, przez terytorium którychprzebiega ww. linia, tj.: Powiat Czarnkowsko — Trzcianecki, Powiat Obornicki, Powiat Wągrowiecki reprezentowany przez starostę wągrowieckiego Tomasza Kranca, Gmina Miejska Czarnków, Gmina Wiejska, Gmina Lubasz, Gmina Połajewo, Gmina Ryczywół, Gmina Rogoźno, Gmina Miejska Wągrowiec, Gmina Wiejska Wągrowiec, a także przez firmę STEICO Sp. z o.o. z Czarnkowa z udziałem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie.
Mając na uwadze dalszy rozwój infrastruktury kolejowej w województwie wielkopolskim, strony porozumienia uznały, że uruchomienie nieczynnych obecnie w ruchu pasażerskim linii kolejowych nr 236 Wągrowiec – Rogoźno – Bzowo Goraj i 390 Bzowo Goraj – Czarnków przyczyni się do przyspieszenia rozwoju społeczno – gospodarczego terenów przy nich położonych i zdecydowanie polepszy dostępność mieszkańców do publicznego transportu zbiorowego. Spowoduje to również, przy zachowaniu konkurencyjności, przeniesienie podróżnych z innych środków transportu na kolej.