Ogłoszenie o naborze na stanowisko Sekretarza Gminy. Aplikować można do 17 listopada do godziny 15:00.
Wójt Gminy Wapno Maciej Kędzierski ogłosił konkurs na Sekretarza Gminy.
I. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Wapno ul. Solna 1/3, 62 – 120 Wapno
II. Określenie stanowiska: Sekretarz Gminy Wapno. Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Gminy Wapno, stanowisko to podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
1. Wymagania niezbędne:
Na stanowisku Sekretarza Gminy może być zatrudniona osoba, która:
1) jest obywatelem polskim;
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3) posiada wykształcenie wyższe;
4) posiada staż pracy zgodny z art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1260 ze zm.), tj. posiada co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ww. ustawy, w tym, co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym, w tych jednostkach lub czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 cytowanej ustawy oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
5) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) cieszy się nieposzlakowaną opinią.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawnych związanych z zadaniami wykonywanymi na stanowisku pracy:
a) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
b) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
c) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
d) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy,
e) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego,
f) ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe,
g) ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy,
h) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
i) ustawy o ochronie danych osobowych (RODO),
j) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
2) znajomość zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji samorządowej, organizacji pracy, obiegu dokumentów w jednostkach samorządu terytorialnego;
3) wysoka kultura osobista;
4) potwierdzone umiejętności interpersonalne, w tym również umiejętności w zakresie organizacji pracy w urzędzie i zarządzania zasobami ludzkimi;
5) odporność na stres;
6) umiejętność obsługi komputera (Ms Office);
7) dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole;
8) samodzielność w podejmowaniu działań;
9) zaangażowanie, kreatywność i punktualność;
10) dyspozycyjność;
11) prawo jazdy kat. B, możliwość użytkowania samochodu prywatnego do celów służbowych;
12) oświadczenie zawodowe w zakresie kierowania zespołem i koordynacji działań;
13) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;
14) umiejętność opracowywania projektów aktów prawnych;
15) umiejętność podejmowania decyzji;
16) umiejętność praktycznego stosowania przepisów;
17) umiejętność analizy dokumentów i sporządzania pism urzędowych;
18) umiejętność poprawnego formułowania decyzji administracyjnych;
19) motywacja do pracy na oferowanym stanowisku.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, obsługi kancelaryjnej, warunków i dyscypliny pracy,
2. wykonywanie w imieniu wójta funkcji kierownika administracyjnego Urzędu,
3. opracowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji Urzędu,
4. opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
5. nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
6. wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach urzędniczych, w tym również Zastępcy Kierownika USC,
7. opracowywanie projektów podziału zadań na stanowiskach,
8. koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
9. dekretacja korespondencji przychodzącej do Urzędu,
10. koordynowanie prac związanych z zadaniami Gminy, jako organu prowadzącego gminne przedszkole i szkołę podstawową,
11. przyjmowanie ustnych oświadczeń woli,
12. nadzorowanie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem oświaty w Gminie,
13. prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z wyjątkiem kart ewidencji czasu pracy, spraw dotyczących urlopów pracowniczych i wprowadzania danych dot. zatrudnienia do programu kadrowego,
14. organizowanie współdziałanie z jednostkami pomocniczymi Gminy,
15. sporządzanie zeznań świadków,
16. nadzorowanie przestrzegania dyscypliny pracowników,
17. nadzorowanie i kontrolowanie załatwiania skarg i wniosków,
18. nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania spraw w Urzędzie,
19. prowadzenie spraw związanych z okresową oceną pracowników,
20. w przypadku nieobecności wójta lub niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta sprawowanie zastępstwa Wójta w pełnym zakresie jego uprawnień i obowiązków,
21. przygotowywanie ocen, sprawozdań i informacji,
22. koordynowanie i nadzorowanie opracowywania projektów uchwał i sprawozdań przedkładanych Radzie Gminy,
23. współdziałanie z radcą prawnym w zakresie sprawowania obsługi prawnej,
24. przedkładanie wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu i poprawy stanu technicznego środków pracy,
25. organizacja i zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej — pełnienie obowiązków koordynatora kontroli zarządczej,
26. sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez Wójta,
27. organizowanie naboru na stanowiska urzędnicze,
28. prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników samorządowych Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy,
29. zapewnienie praw dostępu do informacji publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
30. przygotowywanie umów o używaniu pojazdów prywatnych do celów służbowych,
31. prowadzenie rejestru pełnomocnictw i upoważnień,
32. prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,
33. organizowanie i zapewnienie ubezpieczenia mienia gminnego,
34. realizowanie zadań wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie,
35. przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń wynikających z zakresu zadań, obowiązków i czynności,
36. pozyskiwanie pracowników do prac interwencyjnych, robót publicznych, stażystów,
37. organizowanie stażów i praktyk zawodowych, nadzór nad stażystami i praktykantami,
38. nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu,
39. załatwianie spraw z zakresu przyjmowania interesantów,
40. prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu,
41. prowadzenie książki kontroli Urzędu,
42. realizacja zadań z zakresu profilaktycznych badań okresowych,
43. wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Wapno na koniec października 2020 r. wynosił 12,9%.
VI. Informacja o warunkach pracy:
1. Wymiar czasu pracy – pełen wymiar czasu pracy.
2. Miejsce pracy – Urząd Gminy Wapno, ul. Sola 1/3 – piętro – budynek bez windy.
3. Praca przy stanowisku komputerowym, wymagająca bezpośredniego lub telefonicznego kontaktu z interesantami i innymi pracownikami Urzędu. Z kandydatem wyłonionym w drodze konkursu zostanie zawarta umowa na czas określony. Po umowie na czas określony przewiduje się możliwość zatrudnienia na czas nieokreślony.
4. Przewidywana data zatrudnienia – 1 grudnia 2020 r.
VII. Wskazanie wymaganych dokumentów:
1) podpisany oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
2) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagane ww. wykształcenie,
3) kserokopia dokumentów potwierdzających staż pracy,
4) kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, ukończonych kursach i szkoleniach,
5) Curriculum Vitae – odręcznie podpisany z opisem dotychczasowej działalności zawodowej, z podaniem danych umożliwiających kontakt, tj.: adresu e-mail, numeru telefonu, adresu,
6) list motywacyjny z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko – odręcznie podpisany,
7) podpisane oświadczenie kandydata, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta w pełni z praw publicznych,
8) podpisane oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny),
9) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy,
10) podpisane oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na ww. stanowisku (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o stanie zdrowia),
11) podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
12) Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, stanowiąca załącznik do niniejszego ogłoszenia.
VIII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
1) Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Wapno (sekretariat, pok. nr 8) lub przesłać pocztą w zamkniętej kopercie opisanej imieniem, nazwiskiem, adresem do kontaktu, telefonem kontaktowym osoby składającej ofertę z adnotacją „Nabór na stanowisko Sekretarza Gminy” na adres: Urząd Gminy Wapno, ul. Solna 1/3, 62 – 120 Wapno do dnia 17 listopada 2020 r. do godz. 15:00, decyduje data wpływu do Urzędu, a nie data stempla pocztowego. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane.
2) Dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata z adnotacją „za zgodność z oryginałem” i czytelnie podpisane.
3) Nabór na wolne stanowisko odbędzie się w dwóch etapach: - I etap polegający na analizie formalnej dokumentów – otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Wapno w dniu 18 listopada 2020 r., - II etap będzie stanowił test lub rozmowa kwalifikacyjna. O terminie II etapu osoby, które spełnią warunki formalne, zostaną powiadomione indywidualnie telefonicznie,
4) Z kandydatem wyłonionym w drodze konkursu zostanie zawarta umowa na czas określony.
5) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Wapno (www.bip.wapno.pl) oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Wapno, ul. Solna 1/3.
6) Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze. Podstawa prawna: art. 13 ust.4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
7) Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 67 26 11 459.