W Skokach rozpoczyna się budowa obwodnicy. To największa w historii inwestycja w tej gminie, I etap to ponad 12 milionów.
3 lutego burmistrz Skoków Tadeusz Kłos podpisał umowę na budowę I etapu ul. Polnej w Skokach. To największe przedsięwzięcie gminy Skoki. Inwestycja obejmie odcinek od końca nawierzchni asfaltowej ul. Polnej przy budynku komunalnym do tzw. Karolewa w kierunku połączenia z drogą wojewódzką nr 196. Zadanie to ma po ukończeniu wszystkich etapów znacząco odciążyć centrum Skoków od ruchu pojazdów oraz ułatwić mieszkańcom szybki wyjazd z miasta w kierunku Poznania.
Wykonawcą zadania będzie firma WANT Sp. z o.o. z Tczewa, która wyceniła wartość projektu na 12 509 100,00 zł.
- W ramach I etapu wzniesiony zostanie most oraz wykonane będą prace ziemne i niwelacyjne terenu, które umożliwią wybudowanie drogi technologicznej zapewniającej dojazd do budowy mostu. Zgodnie z zapisami umowy wykonawca ma wyznaczone 300 dni na zakończenie budowy, czyli do końca tego roku — poinformował Tadeusz Kłos, burmistrz Miasta i Gminy Skoki.
Nowy przebieg ulicy Polnej realizowany będzie na terenie bardzo zróżnicowanym, na którym występują liczne zaniżenia terenu, nasypy, gęste zadrzewienia oraz grunty bagienne przy korycie rzeki Małej Wełny.
Dodatkowo trasa nowej drogi przebiega przez grunty niebędące własnością Gminy Skoki (prywatne i Skarbu Państwa), co wiązało się z konieczności ich wcześniejszego wykupu.
Łącznie, gmina dokonała zakupu gruntów o pow. 1,2 ha za kwotę ok. 490 000,00 zł. Taka nietypowa lokalizacja drogi, znacznie przewyższa standardowe koszty jej budowy.
Gmina Skoki na inwestycję otrzymała dofinansowanie w kwocie 10.000.000 zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – 2 edycja.
- W celu dalszej kontynuacji prac drogowych, będziemy wnioskowali o otrzymanie kolejnego dofinansowania ze środków zewnętrznych. Dokończenie zadania szacowane jest minimum na kolejne 10 000 000,00 zł, na co nie stać budżetu gminy z własnych środków — dodaje burmistrz Skoków.
Aby nowy ciąg komunikacyjny służył mieszkańcom i skrócił wyjazd w kierunku Poznania, zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową w kolejnych etapach budowy należy wykonać:
▫️nawierzchnię asfaltową drogi i ścieżki rowerowej na długości ok. 1,2 km.
▫️34 energooszczędne oprawy oświetleniowe LED przy drodze,
▫️kanalizację deszczową,
▫️zamontować urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
▫️przebudować istniejący przejazdu kolejowego z drogi wojewódzkiej, który jest obecnie za wąski do parametrów nowej drogi, co stanowić będzie kosztowny i trudny elementem tej inwestycji.