Featured

Gmina Wągrowiec szuka specjalisty od dróg. Ruszył nabór do urzędu

W Urzędzie Gminy Wągrowiec ogłoszono otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko urzędnicze do spraw utrzymania i eksploatacji dróg.

Nowy pracownik ma zajmować się przede wszystkim drogami gminnymi – ich bieżącym utrzymaniem, remontami oraz organizacją ruchu. Umowa przewidziana jest w pełnym wymiarze czasu pracy, a planowany termin rozpoczęcia pracy to grudzień 2025 roku.

Kto może się zgłaszać

O stanowisko mogą ubiegać się osoby z obywatelstwem państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatele mają prawo podjęcia pracy w Polsce. Kandydat musi mieć pełną zdolność do czynności prawnych, korzystać z pełni praw publicznych, nie być karany za przestępstwo umyślne ani skarbowe oraz legitymować się nieposzlakowaną opinią.

Wymagane jest wykształcenie co najmniej średnie lub wyższe techniczne. Preferowane są kierunki związane z drogownictwem, budownictwem, instalacjami sanitarnymi, melioracją lub pokrewne. Konieczna jest także znajomość podstawowych ustaw związanych z drogami, inwestycjami i funkcjonowaniem samorządu, między innymi ustawy o drogach publicznych, Prawa budowlanego, ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, o ochronie przyrody, o finansach publicznych, o samorządzie gminnym oraz przepisów o zamówieniach publicznych.

Od kandydata oczekuje się umiejętności planowania pracy, komunikatywności, dyspozycyjności, odporności na stres, a także posiadania prawa jazdy kategorii B. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie na podobnym stanowisku, na przykład w jednostkach samorządowych lub firmach zajmujących się drogami.

Na czym będzie polegała praca

Nowy pracownik będzie odpowiedzialny za bieżące utrzymanie i eksploatację dróg gminnych na terenie Gminy Wągrowiec. Chodzi między innymi o nadzorowanie zimowego utrzymania dróg, remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych, utrzymanie pasów drogowych, ulic, chodników, przepustów, mostów i placów.

Do zadań będzie należał również nadzór nad realizacją zlecanych prac, o ile nie zostanie powołany odrębny inspektor nadzoru. Pracownik ma zajmować się organizacją ruchu, w tym zlecaniem projektów organizacji ruchu i bieżącym oznakowaniem ulic.

Istotnym elementem pracy będzie prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego – wydawanie zezwoleń i naliczanie opłat, a także uzgadnianie lokalizacji urządzeń niezwiązanych z funkcjonowaniem drogi w pasie drogowym oraz zezwoleń na zjazdy z dróg gminnych.

W zakresie obowiązków znajdzie się też nadzór nad pielęgnacją drzew i krzewów rosnących w gminnych pasach drogowych oraz udział w odbiorach technicznych robót. Dodatkowo urzędnik będzie wspierał gminę w sprawach związanych z transportem publicznym, we współpracy z referatem oświaty.

Jakie dokumenty są potrzebne

Osoby zainteresowane pracą muszą złożyć komplet dokumentów aplikacyjnych. Wymagany jest list motywacyjny oraz życiorys (CV), a także wypełniony kwestionariusz osobowy. Do tego należy dołączyć kopie dyplomów i zaświadczeń potwierdzających wykształcenie, kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje, na przykład kursy i szkolenia, oraz świadectwa pracy z dotychczasowych miejsc zatrudnienia.

Konieczne są również oświadczenia kandydata: o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z praw publicznych, o niekaralności oraz o stanie zdrowia pozwalającym na pracę na tym stanowisku. Dokumenty muszą być podpisane przez kandydata, a kopie potwierdzone własnoręcznym podpisem. Wymagany jest także wykaz złożonych dokumentów z numeracją stron.

W CV i liście motywacyjnym należy umieścić klauzulę zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.

Termin i miejsce składania ofert

Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „nabór na stanowisko ds. utrzymania i eksploatacji dróg w Urzędzie Gminy Wągrowiec”. Można to zrobić osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Wągrowiec przy ul. Cysterskiej 22 w Wągrowcu (biuro podawcze, pokój nr 109) lub wysłać pocztą na ten sam adres z odpowiednim oznaczeniem na kopercie.

Ostateczny termin na dostarczenie dokumentów to 28 listopada 2025 roku do godziny 14.00. Aplikacje, które wpłyną po tym terminie lub będą niekompletne, nie będą rozpatrywane.

Jak będzie wyglądał nabór

Rekrutacja została podzielona na dwa etapy. Najpierw komisja przeanalizuje dokumenty pod kątem spełnienia wymogów formalnych. Osoby, które przejdą ten etap, zostaną zaproszone na test i lub rozmowę kwalifikacyjną. Termin spotkania zostanie im przekazany indywidualnie.

W ogłoszeniu podkreślono, że wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami w urzędzie jest niższy niż 6 procent. Oznacza to, że pierwszeństwo w zatrudnieniu, pod warunkiem znalezienia się wśród pięciu najlepszych kandydatów spełniających wymagania, będzie przysługiwać osobie z niepełnosprawnością.

Dodatkowe informacje o naborze można uzyskać telefonicznie pod numerem 67 26 80 800 (wewnętrzny 204).


REKLAMA

Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

Na skróty