Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk podpisała umowy o dofinansowanie pięciu inwestycji drogowych. Wśród beneficjentów Powiat Wągrowiecki.

Pieniądze pochodzą z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i mają pozwolić samorządom na remonty oraz przebudowy tras ważnych dla codziennego życia mieszkańców. Łączna wartość podpisanych umów to 10 803 495,95 zł, czyli blisko 11 milionów złotych.
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg to program, który od kilku lat wspiera samorządy w modernizacji dróg gminnych i powiatowych. Jego celem jest poprawa bezpieczeństwa oraz parametrów technicznych lokalnej sieci drogowej, a także lepszy dojazd do pracy, szkół i terenów inwestycyjnych.
Gdzie trafią pieniądze z funduszu?
Jedna z umów dotyczy powiatu wągrowieckiego. Starostwo Powiatowe w Wągrowcu otrzyma środki na remont drogi powiatowej nr 1609P na odcinku Wągrowiec – Rąbczyn. Wartość inwestycji to 2 925 247,95 zł. To właśnie jedno spośród pięciu podpisanych dofinansowań, które opiewa na najwyższą kwotę. Dla mieszkańców oznacza to poprawę jakości jednej z kluczowych tras wyjazdowych z miasta oraz bezpieczniejszy dojazd do okolicznych miejscowości.
Wsparcie otrzymują także inne samorządy. W powiecie gostyńskim przebudowana zostanie droga powiatowa nr 4087Pna terenie gminy Pogorzela. Koszt zadania wynosi 2 621 864,05 zł. W gminie Golina przebudowana zostanie ulica Dębowa w miejscowości Węglew. Inwestycja warta jest 2 620 974,03 zł. Kolejne wsparcie trafi do powiatu pilskiego. Dzięki dofinansowaniu wyremontowana zostanie droga powiatowa nr 1174P na odcinku od drogi wojewódzkiej nr 179 do Nowego Dworu. Wartość robót to 485 468,12 zł. Z programu skorzysta także gmina Rzgów. Zaplanowano remont drogi gminnej na odcinku Witnica – Bożatki. Na to zadanie samorząd przeznaczy łącznie 2 149 941,80 zł.
Bezpieczeństwo na drogach głównym celem
Podpisane przez wojewodę wielkopolską Agatę Sobczyk umowy to kolejny krok w realizacji celów Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Program zakłada, że dzięki wsparciu budżetu państwa lokalne drogi mają być nie tylko lepiej utrzymane, ale przede wszystkim bezpieczniejsze. Chodzi o stabilne dofinansowanie modernizacji tras, którymi mieszkańcy jeżdżą na co dzień, a nie tylko głównych szlaków tranzytowych.
Dla samorządów to szansa na realizację zadań, których bez zewnętrznego wsparcia nie udałoby się przeprowadzić w krótkim czasie.



