Konkurs. Pomysł na Powiat

Zostań starostą i zarządzaj budżetem powiatu. Piotr Pałczyński, radny powiatowy, zaprasza do udziału w konkursie "Pomysł na Powiat".

Radny powiatowy Piotr Pałczyński organizuje konkurs przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych powiatu wągrowieckiego.

- W kampanii wyborczej w 2010 roku złożyłem obietnicę, że w przypadku zdobycia mandatu radnego powiatowego będę fundatorem stypendium dla jednej z osób z grona najlepszych maturzystów powiatu. W lipcu 2011 roku stypendium finansowe w wysokości 1.500 zł otrzymał Zbigniew Zydor, rok później stypendium w tej samej kwocie otrzymała Marta Małecka - tłumaczy Piotr Pałczyński, pomysłodawca i organizator konkursu.

Zadaniem konkursowym jest wcielenie się w rolę Starosty Wągrowieckiego, który ma do wykorzystania środki finansowe pochodzące z nadwyżki budżetowej za rok ubiegły (w wysokości kilku milionów złotych) i zaproponowanie (za pomocą prezentacji multimedialnej) sposobu wykorzystania tych pieniędzy, z następującymi zastrzeżeniami: całość pochodzących z nadwyżki budżetowej pieniędzy ma zostać przeznaczona na zadanie o charakterze inwestycyjnym, propozycja musi uwzględniać zrównoważony rozwój.

Dlaczego Piotr Pałczyński zmienia formułę stypendium?

- Rada Powiatu Wągrowieckiego przyjęła na mocy uchwały Program wspierania młodzieży szczególnie uzdolnionej, przeznaczając co roku na ten cel ok. 70.000 zł. I tak najlepszy maturzysta powiatu co roku otrzymuje z budżetu powiatu jednorazowe stypendium w wysokości 1.500 zł, drugi najlepszy maturzysta 1.000 zł, trzeci 800 zł, natomiast najlepsi maturzyści z miejsc 4-10 po 500 zł. Nie chcąc dublować nagród finansowych dla tych samych osób zdecydowałem zmienić formułę stypendium na konkurs - podsumowuje Piotr Pałczyński.

Prace należy nadsyłać do 15 marca 2014 roku.

Regulamin Konkursu : Pomysł na Powiat

1. Organizatorem Konkursu jest Radny Powiatu Wągrowieckiego Piotr Pałczyński
2. Konkurs skierowany jest dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z terenu powiatu wągrowieckiego
3. Konkurs jest przeprowadzony na dwóch szczeblach :

szczebel A - dla uczniów szkół gimnazjalnych
szczebel B - dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

4. Zadaniem Konkursowym jest wcielenie się w rolę Starosty Wągrowieckiego, który ma do wykorzystania środki finansowe pochodzące z nadwyżki budżetowej za rok ubiegły (w wysokości kilku milionów złotych) i zaproponowanie (za pomocą prezentacji multimedialnej) sposobu wykorzystania tych pieniędzy, z następującymi zastrzeżeniami:

a) całość pochodzących z nadwyżki budżetowej pieniędzy ma zostać przeznaczona na zadanie o charakterze inwestycyjnym
b) propozycja musi uwzględniać zrównoważony rozwój
c) wykonanie zadania, które zostanie zrealizowane z wykorzystaniem nadwyżki budżetowej  musi leżeć w kompetencji samorządu powiatowego

Definicja zrównoważonego rozwoju wg ustawy "Prawo ochrony środowiska":

Jest to taki rozwój społeczno-gospodarczy w którym następuje proces integrowania działań politycznych, gospodarczych i społecznych, z zachowaniem równowagi przyrodniczej oraz trwałości podstawowych procesów przyrodniczych, w celu zagwarantowania możliwości zaspokojenia podstawowych potrzeb poszczególnych społeczności lub obywateli zarówno współczesnego pokolenia, jaki przyszłych pokoleń.

5. Forma wykonania Zadania

a) Zadanie można wykonać pojedynczo lub w zespole dwuoosobowym. W przypadku zespołu dwuosobowego mogąbyć to uczniowie dwóch różnych szkół, jednak na tym samym szczeblu konkursu(np. uczniowie z dwóch różnych szkół gimnazjalnych lub uczniowie z dwóch różnych szkół ponadgimnazjalnych)
b) Zadanie polega na przygotowaniu prezentacji multimedialnej, która przedstawi propozycję wykorzystania środków pochodzących z nadwyżki budżetowej. Do prezentacji może(nie musi) być dołączony w formie pisemnej (czcionka Times New Roman, 12)  opis uzasadniający wybór inwestycji, jednak nie powinien być on dłuższy niż jedna strona A4. Liczba slajdów prezentacji multimedialnej nie może przekraczać 40.

6. Zgłoszenie do Konkursu

Przygotowaną w pliku PowerPoint prezentację multimedialną (+ ewentualny opis uzasadniający wybór w formie pisemnej) należy przesłać do dnia 15 marca 2014 roku w formie załącznika na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .Temat wiadomości: Pomysł na Powiat . W treści wiadomości należy podać następujące informacje: imię,nazwisko, adres zamieszkania, nazwa i adres szkoły, telefon kontaktowy. Konieczny jest dopisek:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu dla potrzeb niezbędnych doprze prowadzenia konkursu (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust. Nr 133 poz. 883

Organizator potwierdzi odbiór wiadomości wraz z załącznikiem w ciągu 48 godzin.

7. Rozstrzygnięcie I etapu Konkursu

a) Z wszystkich nadesłanych w terminie (15 marca 2014 r.) prezentacji multimedialnych (z ewentualnym opisem) Komisja Konkursowa wybierze po trzy najciekawsze z każdego szczebla. Autorzy wybranych sześciu prac (trzy z szczebla A oraz trzy z szczebla B) zostaną zaproszeni do Finału. Lista osób(zespołów) zakwalifikowanych do Finału zostanie opublikowana najpóźniej 22 marca 2014 r. na stronie internetowej : www.facebook.pl/piotr.tomasz.palczynski . Dodatkowo wszyscy finaliści zostaną poinformowani o tym fakcie telefonicznie przez Organizatora.

b) Skład Komisji Konkursowej :

1. Piotr Pałczyński - Organizator Konkursu, radny powiatowy
2. Jakub Zadroga - przewodniczący Młodzieżowej Rady w Wągrowcu
3. Halina Lubawa - przewodnicząca Oddziału ZNP Wągrowiec
4. Agnieszka Grzechowiak - asystentka Posła na Sejm RP Romualda Ajchlera
5. Tadeusz Synoracki - przewodniczący Rady Powiatu Wągrowieckiego

c) Komisja Konkursowa przy ocenie prac będzie brała min. pod uwagę:

- sposób oraz czytelność uzasadnienia pomysłu
- zgodność zaproponowanej inwestycji z kompetencjami powiatu
- uwzględnienie zrównoważonego rozwoju
- pomysłowość
- wkład pracy w przygotowanie prezentacji

8. Przebieg Finału

a) Finał będzie przebiegał na dwóch szczeblach :

szczebel A - uczniowie szkół gimnazjalnych ( 3 osoby/dwuosobowe zespoły)
szczebel B - uczniowie szkół ponadgimnazjalnych (3 osoby/dwuosobowe zespoły)

b) Każdy z sześciu finalistów (zespołów finałowych) będzie zobowiązany w ciągu 10 minut zaprezentować prezentację multimedialną uzasadniającą pomysł wykorzystania wolnych środków przed Komisją Konkursową. Prezentacja multimedialna może być skróconą wersją prezentacji przesłanej do I etapu.  Celem prezentacji multimedialnej jest przekonanie Komisji Konkursowej do swojego pomysłu.

c) Kolejność występowania Finalistów zostanie ustalona na drodze losowania przez Komisję Konkursową.

d) Po wystąpieniu wszystkich finalistów Komisja Konkursowa wybierze najciekawszą - zwycięską jej zdaniem propozycję inwestycji na poziomie szczebla A i szczebla B.

e) Finał Konkursu odbędzie się 28 marca 2013 r. w miejscu i porze wyznaczonej przez Organizatora


9. Nagrody

Szczebel A (poziom gimnazjum)

1. miejsce: jednorazowe stypendium w wysokości 500 zł + wyjazd do Sejmu RP
2. miejsce: voucher o wartości 100 zł do wykorzystania w księgarni + nagrody rzeczowe
3. miejsce: voucher o wartości 100 zł do wykorzystania w księgarni + nagrody rzeczowe

Szczebel B (poziom szkół ponadgimnazjalnych)

1. miejsce: jednorazowe stypendium w wysokości 500 zł + wyjazd do Sejmu RP
2. miejsce: voucher o wartości 100 zł do wykorzystania w księgarni + nagrody rzeczowe
3. miejsce: voucher o wartości 100 zł do wykorzystania w księgarni + nagrody rzeczowe

10. Wszelkie informacje związane z Konkursem będą na bieżąco zamieszczane na stronie www.facebook.pl/piotr.tomasz.palczynski
11. Organizator zastrzega sobie prawo dokonania zmian w niniejszym Regulaminie nie naruszających podstawowych zasad Konkursu.
12. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem głos decydujący przysługuje Organizatorowi Konkursu.

13. Istotne terminy:

- 16 stycznia 2014 r. - rozpoczęcie Konkursu - publikacja Regulaminu
- 15 marca 2014 r. (godz. 23:59) - ostateczny termin przesłania prezentacji multimedialnych z ewentualnym plikiem Word
- 22 marca 2014 r. - decyzja Komisji Konkursowej dot. wyboru trzech prac zakwalifikowanych do Finału Konkursu z poziomu szkół gimnazjalnych oraz trzech prac zakwalifikowanych do Finału Konkursu z poziomu szkół ponadgimnazjalnych.
- 28 marca 2014 r. - Finał Konkursu (miejsce i godzina zostaną przekazane finalistom przez Organizatora)


Portal WRC

  • Portal WRC powstał w 2009 roku
  • Wydawca: "FOOBU" Roman Kowalczewski
  • Adres Redakcji: ul. Mickiewicza 17/30, 62-100 Wągrowiec
  • Redaktor Naczelny: Roman Kowalczewski
  • Telefon: +48 503 142 937
  • mail: [email protected]
  • Zobacz nasz profil na:

Reklama

  • Niezależny Portal Powiatu Wągrowieckiego
  • Nr 1 w Powiecie Wągrowieckim
  • W naszej ofercie znajdziesz, bannery, materiały sponsorowane, filmy reklamowe oraz reportaże wideo.
  • Całą dobę sprawdzamy skrzynkę: [email protected]

Na skróty