Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wągrowcu ostrzega mieszkańców Powiatu Wągrowieckiego przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi stosowanymi przez przedstawicieli różnych firm telekomunikacyjnych.
- Praktyki te polegają na podszywaniu się pod pracowników firm telekomunikacyjnych, z którymi konsumenci mają zawarte umowy — informuje Zbigniew Byczyński, powiatowy rzecznik konsumentów w Wągrowcu.
Podczas rozmowy telefonicznej konsument nie wie, że rozmawia z inną firmą telekomunikacyjną i z reguły dochodzi do zawarcia umowy z zupełnie nowym operatorem. Rzecznik apeluje o rozwagę i ostrożność oraz czytanie dokumentów przed ich podpisaniem.
- Osoby, które pod wpływem wprowadzenia w błąd przez pracowników takiej firmy podpisały umowę, mają 14 dni kalendarzowych na odstąpienie od tej umowy, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów — dodaje rzecznik.
Co należy zrobić, jeżeli padliśmy ofiarą nieuczciwej firmy?
Należy wysłać do przedsiębiorcy stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy — wzór w załączeniu. Odstąpienie od umowy najlepiej wysłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, warto również zachować kopię pisma dla siebie.
Dodatkowych informacji Rzecznik Konsumentów udziela w Starostwie Powiatowym w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15 pokój nr 7 (parter), elektronicznie pod adresem