Nabór na stanowisko urzędnicze Kierownik Wydziału Oświaty w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu.
Urząd Miejski w Wągrowcu
ogłasza nabór kandydatów na stanowisko kierownicze urzędnicze
KIEROWNIKA WYDZIAŁU OŚWIATY
1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE (formalno-prawne):
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wyższe wykształcenie II stopnia,
6) co najmniej pięcioletni staż pracy,
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na aplikowane stanowisko.
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
1) umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy,
2) dyspozycyjność,
3) obowiązkowość, systematyczność, sumienność, odpowiedzialność,
4) umiejętność pracy w zespole,
5) doświadczenie w pracy w administracji publicznej,
6) znajomość obsługi programów użytkowych z zakresu księgowości oraz kadr i płac,
7) umiejętność przekazywania danych w systemie informacji oświatowej przy użyciu programu SIO,
8) dobra znajomość obsługi komputera, w tym obsługa MS Office w zakresie aplikacji Word, Exel oraz obsługi Internetu i poczty elektronicznej,
9) odporność na stres,
10) komunikatywność,
11) znajomość ustaw i przepisów wykonawczych w zakresie:
a) ustawy o systemie oświaty,
b) ustawy Karta Nauczyciela,
c) ustawy Kodeks pracy,
d) ustawy o pracownikach samorządowych,
e) ustawy o systemie informacji oświatowej,
f) ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
g) ustawy o samorządzie gminnym,
h) ustawy o ochronie danych osobowych,
i) rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
3. GŁÓWNE OBOWIĄZKI:
1) w zakresie zadań wynikających z ustawy o systemie oświaty i ustawy Karta Nauczyciela:
a) przygotowywanie projektów aktów prawnych przedkładanych organom Gminy w zakresie:
- zakładania samorządowych szkół i palcówek oświatowych i nadania im pierwszego statutu,
- ustalania opłat za świadczenia przedszkoli miejskich, wykraczających poza podstawę programową wychowania przedszkolnego, w ramach której nauczanie i wychowanie jest bezpłatne,
- ustalenia planu sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz określenia granic ich obwodów,
- likwidowania samorządowych szkół i placówek oświatowych,
- łączenia w zespół szkół różnych typów i placówek oświatowych,
- regulaminu wynagradzania nauczycieli.
- powołania komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej,
- zatwierdzania organizacji szkół i przedszkoli miejskich,
- powołania komisji egzaminacyjnej na stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
- podziału dochodów, dotacji oraz przychodów i wydatków na jednostki je realizujące,
- ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli.
- udzielania niepublicznym przedszkolom i szkołom dotacji z budżetu gminy,
b) sporządzanie aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego,
c) przygotowywanie ogłoszeń konkursów na stanowisko dyrektora szkoły lub przedszkola i obsługa komisji konkursowej,
d) przygotowywanie projektów oceny wykonywania zadań przez dyrektorów szkół i przedszkoli,
e) przygotowywanie aktów powierzenia stanowiska dyrektora szkoły lub przedszkola,
f) prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki przez młodzież w wieku 16-18 lat i podejmowanie działań mających na celu egzekwowanie tego obowiązku, zgodnie z art. 20 ustawy o systemie oświaty.
g) przyjmowanie wniosków i przyznawanie dofinansowania kosztów kształcenia pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego,
h) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych - dokonywanie wpisów do ewidencji i wykreślanie wpisów z ewidencji,
i) naliczanie dotacji dla szkół i placówek niepublicznych,
j) opracowywanie porozumień w sprawie zwrotu dotacji udzielonej przez miasto Wągrowiec szkołom i placówkom publicznym i niepublicznym na uczniów z terenu innych Gmin oraz sporządzanie rozliczeń otrzymanych zwrotów kosztów wychowania przedszkolnego poniesionych w placówkach publicznych i niepublicznych na uczniów z tych Gmin,
k) opracowywanie zezwoleń na założenie szkoły lub placówki publicznej;
2) w zakresie obsługi administracyjnej:
a) prowadzenie książek obiektów budowlanych dla budynków oświatowych,
b) przeprowadzanie okresowych przeglądów obiektów budowlanych oraz zlecanie przeglądów specjalistycznych,
c) sporządzanie umów najmu na oświatowe lokale mieszkalne oraz obciążeń z tytułu czynszu dla najemców tych lokali,
d) prowadzenie całokształtu spraw związanych z finansowaniem i prowadzeniem inwestycji oświatowych;
3) w zakresie spraw kadrowo-płacowych i bhp:
a) przygotowywanie wszystkich dokumentów związanych z nawiązywaniem i rozwiązywaniem umów o pracę,
b) sporządzanie dokumentów związanych z przeszeregowywaniem pracowników,
c) kompletowanie dokumentów i sporządzanie wniosków emerytalno-rentowych,
d) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzania konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
e) sporządzanie sprawozdawczości zbiorczej w Systemie Informacji Oświatowej,
f) prowadzenia akt osobowych dyrektorów placówek oświatowych,
g) prowadzenie ewidencji i ruchu zatrudnionych pracowników w poszczególnych placówkach oświatowych,
h) sporządzanie list płac nauczycieli oraz pracowników obsługi oraz wystawianie pracownikom szkół i przedszkoli zaświadczeń o zarobkach,
i) prowadzenie całokształtu spraw związanych z pobieraniem zaliczek i dokonywaniem rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych,
j) prowadzenie wszystkich spraw związanych z rozliczeniami z ZUS w tym:
- zgłaszanie, wprowadzanie zmian i wyrejestrowywanie pracowników z ubezpieczeń,
- sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych rozliczeń dla poszczególnych placówek,
- sporządzanie rocznych rozliczeń ZUS dla poszczególnych placówek,
k) sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę do dokonywania wypłat z zakładowych funduszów świadczeń socjalnych dla pracowników oraz emerytów i rencistów z poszczególnych placówek,
l) organizowanie kursów i szkoleń pracowników z zakresu bhp,
m) kompletowanie dokumentacji powypadkowej i sporządzanie wniosków do ZUS o odszkodowania z tytułu wypadków przy pracy,
n) sporządzanie sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia i płac oraz bhp.
o) sporządzanie zbiorczych sprawozdań GUS i resortowych MEN opracowywanych przez poszczególne placówki,
p) prowadzenie ewidencji emerytów i rencistów;
4) w zakresie spraw finansowo-księgowych:
a) opracowywanie, na podstawie wniosków dyrektorów, preliminarzy budżetowych,
b) sporządzanie zbiorczych wniosków budżetowych,
c) prowadzenie całokształtu zagadnień finansowo-księgowych oraz czuwanie nad prawidłowością obiegu dokumentów i ich kontrola pod względem formalno-rachunkowym,
d) przyjmowanie do realizacji i klasyfikowanie dokumentów księgowych i ich dekretowanie,
e) prowadzenie kartotek analitycznych do kont rozrachunkowych oraz uzgadnianie ich z kontami syntetycznymi,
f) prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych w używaniu, materiałów oraz zbiorów bibliotecznych,
g) rozliczanie inwentaryzacji materiałów bieżących, środków trwałych i pozostałych środków trwałych w używaniu w poszczególnych placówkach oświatowych,
h) sporządzanie analiz miesięcznych z wykonania dochodów i wydatków budżetowych oraz wydatków i kosztów pozabudżetowych,
i) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej z wykonania wydatków i dochodów budżetowych oraz wydatków i kosztów pozabudżetowych,
j) wystawianie upomnień i wezwań do zapłaty dla osób zamieszkałych w budynkach oświatowych oraz dla podmiotów zewnętrznych wynajmujących pomieszczenia w budynkach oświatowych zalegających z płatnościami,
k) sporządzanie przelewów bankowych,
l) wystawianie czeków i sporządzanie raportów kasowych;
5) w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3:
a) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz w sprawie planu nadzoru nad żłobkami i klubami dziecięcymi,
b) rozpatrywanie wniosków o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
c) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz przekazywanie zawartych w nim danych do publikacji w biuletynie informacji publicznej,
d) nadzór nad żłobkami i klubami dziecięcymi,
e) sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych.
4. WARUNKI PRACY:
1) wymiar czasu pracy - pełen etat,
2) podstawowy system czasu pracy,
3) stanowisko bezpośrednio podległe Burmistrzowi Miasta Wągrowca,
4) obsługa monitora ekranowego co najmniej 4 godziny dziennie.
5. INFORMUJE SIĘ, że w miesiącu lipcu 2015 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
6. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) kwestionariusz osobowy kandydata do pracy wraz z wymaganymi oświadczeniami - do pobrania pod artykułem oraz w Urzędzie Miejskim
w Wągrowcu - pok. nr 101,
2) podpisany własnoręcznie życiorys (CV),
3) podpisany własnoręcznie list motywacyjny,
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i wymagane kwalifikacje,
5) kopie dokumentów: świadectw pracy dokumentujących staż pracy (lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia), zaświadczenie o odbyciu stażu lub przygotowania zawodowego, ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach,
6) wymagane oświadczenia załączone do kwestionariusza osobowego.
7. TERMINY:
Komplet dokumentów aplikacyjnych należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Nabór - Kierownik Wydziału Oświaty" (na kopercie należy podać: imię i nazwisko, adres do korespondencji i nr telefonu kontaktowego) w terminie do dnia 21 sierpnia 2015 r. do godz. 15 00 w Urzędzie Miejskim w Wągrowcu, 62-100 Wągrowiec ul. Kościuszki 15A, II piętro, pokój 202 (sekretariat).
Dokumenty aplikacyjne kandydatów, które wpłyną do Urzędu Miejskiego po upływie terminu nie będą rozpatrzone. W przypadku dokumentów nadesłanych pocztą, decyduje data stempla pocztowego.
8. DODATKOWE INFORMACJE
Kandydaci spełniający wymagania niezbędne określone w pkt. 1 ogłoszenia zostaną powiadomieni drogą mailową o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego obejmującego test merytoryczny i rozmowę kwalifikacyjną oraz ewentualnie zadania praktyczne, w tym z wykorzystaniem komputera.
Kandydaci podczas postępowania konkursowego mogą posiadać i korzystać z wydrukowanych tekstów aktów prawnych bez komentarza w wersji wyłącznie papierowej oraz kalkulatora. Nie jest dopuszczalne korzystanie z urządzeń telekomunikacyjnych oraz informatycznych.
Planowany termin zatrudnienia - 1 wrzesień 2015 r. (dopuszcza się możliwość przesunięcia terminu ze względu na sytuację wybranego kandydata).
Z kandydatem wyłonionym w wyniku postępowania konkursowego zostanie zawarta umowa o pracę na zasadach przewidzianych w art. 16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 ze zmianami).
Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 ze zmianami), informuje się, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Wągrowcu, ul. Kościuszki 15A, zwany dalej Urzędem,
2) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji ogłoszenia o naborze na stanowisko - Kierownik Wydziału Oświaty i udostępniane pracownikowi ds. pracowniczych Urzędu,
3) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,
4) podanie Urzędowi danych osobowych jest dobrowolne. Jednakże niepodanie informacji wskazanych w kwestionariuszu osobowym spowoduje, że otrzymane dokumenty aplikacyjne nie będą przez Komisję Konkursową rozpatrywane.
Do pobrania: kwestionariusz osobowy i załączniki
Wągrowiec, 10 sierpnia 2015 r.
BURMISTRZ MIASTA
/-/ Krzysztof Poszwa