W związku z dużym zainteresowaniem mieszkańców wsparciem dla uczniów z rodzin popegeerowskich, w Gminie Gołańcz zdecydowano o wydłużeniu terminu do 29.10.2021 r.
Jednocześnie informujemy, że jest to termin ostateczny, ponieważ przed złożeniem wniosku zbiorczego przez gminę do grantodawcy, każdy wniosek musi zostać sprawdzony i zweryfikowany pod względem tego, czy uczeń jest uprawniony do ubiegania się o wsparcie.
Konkurs Grantowy Cyfrowa Gmina - wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – „Granty PPGR”, w ramach którego gmina Gołańcz planuje złożyć wniosek o grant. Jest to program rządowy, skierowany do mieszkańców z terenów popegeerowskich. W ramach tego programu dzieci z rodzin byłych pracowników PPGR mogą otrzymać sprzęt komputerowy.
Uczeń szkoły średniej, który zamieszkuje na terenie gminy Gołańcz oraz którego rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekun prawny pracował niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwał w miejscowości lub gminie objętej PPGR (nie musi to być gmina Gołańcz), może wnioskować o sprzęt komputerowy o wartości do 3.500 zł (w przypadku komputera stacjonarnego i laptopa) lub do 1.500 zł (w przypadku tabletu).
Warunkiem otrzymania sprzętu jest również to, że uczeń w latach 2020 i 2021 nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia takiego sprzętu ze środków publicznych, w tym zwrotu kosztów zakupu i dofinansowania.
Sprzęt będzie przekazany od razu na własność ucznia. Przez okres 2 lat gmina będzie monitorować przekazany sprzęt.
Uczniowie pełnoletni, lub rodzice uczniów niepełnoletnich mogą zgłaszać się do Urzędu Miasta i Gminy Gołańcz ul. dr. P. Kowalika 2 w celu złożenia wniosku. Do urzędu można zgłaszać się do 29.10.2021 r. do godziny 15.15. Po upływie tego terminu wnioski nie będą przyjmowane!
Osoby do kontaktu: Monika Cytlak (67 26 83 301), Natalia Ciemna (501 656 694). Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z otrzymaniem sprzętu!