O skuteczności działań marketingowych w wyszukiwarce Google świadczy wiele czynników. Można wymienić tutaj, chociażby rodzaj wybranej metody, określenie budżetu reklamowego i nawet dobór fraz kluczowych, które łączą przecież użytkowników sieci z przedsiębiorcami.
Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób ułożyć efektywną strategię promocyjną w Google, ten artykuł rozwieje Twoje wątpliwości. Doświadczeni specjaliści z agencji AFTERWEB radzą, jak krok po kroku projektować skuteczną reklamę w niezwykle popularnych ostatnio kanałach pozycjonowania i Google Ads.
Google Ads czy pozycjonowanie stron? Wskazujemy Ci odpowiedź na to pytanie.
Co prawda obie metody marketingu w wyszukiwarce Google można uznać za uniwersalne, jednak w poszczególnych przypadkach lepiej sprawdzi się pozycjonowanie stron internetowych, a w kilku innych lepszym rozwiązaniem będzie kampania linków sponsorowanych Google Ads. Przeważnie kluczowym czynnikiem decyzyjnym pomiędzy wyżej wymienionymi kanałami jest czas. Zależy Ci na błyskawicznej reklamie, bo potrzebujesz zwiększyć popularność sezonowej usługi bądź tylko jednorazowego wydarzenia? Postaw na Google Ads, ponieważ tam efekt uzyskasz natychmiastowo. W przypadku pozycjonowania stron, na dotarcie do topu rankingu Google należy poświęcić nawet do kilkunastu tygodni. SEO doskonale sprawdzi się zatem podczas marketingu stałego asortymentu czy konkretnych usług w przedsiębiorstwach usługowych i sektorach e-commerce. Oczywiście warto tam wykorzystać również Google Ads, natomiast należy pamiętać, że w tych najbardziej konkurencyjnych branżach, cena za pojedyncze kliknięcie (CPC) będzie wyższa od stałego SEO.
„Podczas profesjonalnego pozycjonowania stron internetowych, czas oczekiwania na efekt reklamy jest czymś zupełnie normalnym. Każda strona musi bowiem przejść weryfikacje algorytmu Google, który następnie ustala kolejność rankingu na poszczególne słowa kluczowe. Czynników, jakie są brane pod uwagę, przez sztuczną inteligencję jest nawet kilkaset. Nie wszystkie są jawne, natomiast można powiedzieć, że algorytm weryfikuje responsywność portalu, szybkość ładowania się strony, nasycenie słowami kluczowymi, profile linków zewnętrznych czy podstawowe parametry UX.”
Budżet, słowa kluczowe i optymalizacja. Oto trio odpowiedzialne za skuteczność reklam.
Każda strategia marketingu w wyszukiwarce Google powinna zawierać starannie rozpisany plan reklamowy. Mowa tutaj o przygotowaniu analizy słów kluczowych, następnie budżetu maksymalnie dopasowanego do rezultatu poszukiwania fraz i finalnie czynników optymalizacyjnych, które są odpowiedzialne za poprawienie skuteczności pozycjonowania stron lub Google Ads. Polecamy skupić się na wyselekcjonowaniu wyłącznie transakcyjnych haseł. Słowa kluczowe zbyt ogólne bądź niesprzedażowe nigdy nie będą efektywnie przyciągać potencjalnych Klientów. Analiza jest również doskonałą odpowiedzią na pytanie wielu przedsiębiorców: ile należy przygotować budżetu, aby kampania była skuteczna? Dopiero po wypełnieniu tych dwóch kroków można przejść do zabiegów optymalizacyjnych. W Google Ads dotyczą one wykluczania wyszukiwanych haseł oraz dbaniu o poprawne targetowanie reklam. W przypadku pozycjonowania mowa o zdecydowanie bardziej angażujących zabiegach: dopasowanie portalu firmowego pod algorytmy Google i czynniki UX, pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych i prowadzenie content marketingu.